אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לשם כבוד למשה ספדיה

Moshe Safdie Photo by Michal Ronnen Safdie
Moshe Safdie Photo by Michal Ronnen Safdie

התואר יוענק לו ביום חמישי, 10.11.2022 בטקס שייערך באוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לשם כבוד לאדריכל ומתכנן הערים משה ספדיה, בהוקרה על היותו מקור השראה עבור דורות רבים של אנשי מקצוע, על תרומתו החשובה לתכנון האדריכלי של כמה ממוסדותיה הלאומיים של מדינת ישראל ועל מחויבותו המתמשכת ומסירותו כלפי העם היהודי ומדינת ישראל.

משה ספדיה. קרדיט: מיכאל רונן ספדיה. צילום  מצורף מאושר לפרסם 

 "משה ספדיה תרם כה רבות למדינת ישראל, כך שכיום קשה לדמיין את המדינה ללא הפרויקטים יוצאי הדופן שהוביל.בכל הפרויקטים שלו זכר משה תמיד שהוא משרת את החברה ואת הקהילה ומחויבות זו מעוררת בנו השראה גם היום", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין.

ספדיה הוא אדריכל ומתכנן ערים ישראלי-קנדי-אמריקאי בעל שם עולמי, שתכנן והוביל פרויקטים נרחבים בעולם, בין היתר את נמל התעופה של סינגפור, ואחד מהאדריכלים שעיצבו בצורה בולטת את הנוף הארכיטקטוני הישראלי, כשעיצב ותכנן את מוזיאון יד ושם, נתב"ג 2000, שכונת ממילא ועוד.

ספדיה נולד בחיפה בשנת 1938 ועבר לקנדה עם משפחתו בשנת 1953. בשנת 1970, לצד עבודתו הבינלאומית, הקים ספדיה שלוחה בירושלים ומאז ועד היום פעל רבות בפרויקטים ברחבי המדינה. במשך קריירה של למעלה מ-50 שנים, ספדיה תכנן והקים פרויקטים בשלל תחומים: שכונות מגורים, מבני תרבות וממשל, שדות תעופה, פרקים ציבוריים ועוד. הקו המנחה של כל עבודותיו היה תמיד המחויבות להיבטים האנושיים של התוצר האדריכלי, כשהשפה הארכיטקטונית שלו תמיד השתלבה בגאוגרפיה של המקום ותוך התחשבות במרקם התרבותי והחברתי הייחודי של כל מקום ומקום.

ספדיה זכה לאורך השנים בפרסים ואותות רבים, בין היתר מדליית זהב על מפעל חיים מהמכון האמריקאי לאדריכלות ומדליה נוספת מהמכון המלכותי הקנדי לאדריכלות ובפרס וולף באדריכלות, בהוקרה על מפעל חיים שהודרך תמיד על ידי אחריות חברתית.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.