התנועה לאיכות השלטון במיזם חדש "קורס הכנה" המיועד למועמדות ומועמדים בבחירות לשלטון המקומי

התנועה לאיכות השלטון במיזם חדש "קורס הכנה" המיועד למועמדות ומועמדים בבחירות לשלטון המקומי

עו"ד גילי גוטווירט: " התגייסנו כדי להקנות כלי עבודה למועמדות ולמועמדים השונים על מנת שיוכלו לשרת טוב יותר את הציבור שבוחר בהם ולהעמיק את האמון בנבחרי הציבור"

התנועה לאיכות השלטון יוצאת במיזם חדש- תכנית הכשרה ראשונית, המיועדת בעיקר לפעילים מקומיים שרוצים להיבחר למועצת העירייה או המועצה המקומית בישוב מגוריהם, וכן לחברי מועצה מכהנים. מטרת ההכשרה היא כפולה: האחת, להכשיר חברי מועצה מכהנים ועתידיים לקיום מערכת בחירות לשלטון המקומי שתהיה איכותית יותר, והשנייה – לייצר קהילה של חברי מועצה ופעילים עירוניים.
התנועה רואה חשיבות רבה בהכשרת מועמדים לשלטון המקומי, שכן השלטון המקומי אחראי על היבטים רבים מאד ביום יום שלנו, ואיכות חברי המועצה וראש הרשות המקומית עשויים להשפיע דרמטית על התחבורה הציבורית בעיר, על תוכניות מיוחדות בתחום החינוך, על התשתיות הגדולות והקטנות – תיקון בורות בכביש, פחי זבל, גינות משחקים ואפילו ועל האיכות של המוקד העירוני.

תכנית ההכשרה מציעה "נחיתה רכה" שתאפשר למועמדים ולמועמדות להיכנס למערכת הבחירות בשלטון המקומי עם ידע רלבנטי ומקצועי. המפגשים יעסקו בעבודת חברי המועצה בשלטון המקומי, בעבודה מול ועם אמצעי התקשורת, בלו"ז הבחירות, במימון בחירות, ובתעמולה אסורה בשלטון המקומי.
ההכשרה תתקיים בחודש ינואר 2023, ותכלול 5 מפגשים, במתכונת היברידית, בעלות בסיסית של 100 שקלים, תתמקד בפן המשפטי -מקצועי של ההכשרה ותועבר על ידי עורכי דין מומחים לתחומם, ואנשי תקשורת מובילים. ניתן להירשם להשתתפות בקורס כאן: https://bit.ly/councilor-course

גילי גוטווירט, מנהלת המחלקה המוניציפלית בתנועה לאיכות השלטון: "השלטון המקומי הוא זה שמכריע את החיים עצמם, ולנו האזרחים יש יכולת השפעה אדירה על כך בבחירות לרשויות המקומיות. התנועה לאיכות השלטון התגייסה כדי להקנות כלי עבודה למועמדות ולמועמדים השונים על מנת שיוכלו לשרת טוב יותר את הציבור שבוחר בהם ולהעמיק את האמון בנבחרי הציבור".

עו״ד דר' אורית רישפי יו״ר פורום אח״מ, ארגון חברי וחברות המועצות ברשויות המקומיות: "השלטון המקומי הוא הוא הדבר הראשון והחשוב שכולנו מקבלים כשפותחים את הדלת בבוקר, החל מאיכות האויר, מעבר החצייה, הגן ובית הספר, גינת הכלבים ועד לשווי הנכס, בריאותנו, שירותי הקהילה והתשתיות שסביבנו, הלכידות והחוסן הקהילתי ועוד ועוד. מערכת החוקים בהקשר של הבחירות המוניציפאליות והתפקוד במועצת הרשות כנבחר/ת ציבור הם מורכבים וחשובים כדי להבטיח דמוקרטיה מקומית ראוייה. במיזם שלנו ניתן מענה משמעותי לצרכי מתמודד/ת ונגדיל את הסיכויי למערכת בחירות איכותית והוגנת, יחד עם הבחרות של א.נשים ראויים ומוצלחים שיודעים בדיוק לאיזה זירה הם.ן נכנסים ויוכלו לפעול באופן טוב וחוקי למען ציבור הבוחרים והבוחרות ביישובם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.