פרויקט פינוי בינוי הראשון בנוף הגליל ובמחוז הצפון יוצא לדרך

מימין לשמאל אריאל בבלי, רונן פלוט, אלכס גדלקין איתן אזולאי צילום - קבוצת בראל (1)
מימין לשמאל אריאל בבלי, רונן פלוט, אלכס גדלקין איתן אזולאי צילום - קבוצת בראל (1)

קבוצת בראל וחברת תירוש יהרסו 120 דירות ויבנו במקומן 778 דירות חדשות ב- 7 מגדלים

פרויקט פינוי בינוי הראשון בנוף הגליל ובמחוז הצפון מתקדם להתחלת ביצוע. נציגי קבוצת בראל וחברת תירוש, יזמיות הפרויקט יחד עם עיריית נוף הגליל ערכו בסוף השבוע  טקס הנחת אבן הפינה למרכז המידע של פרויקט נגה, מבנה מפואר שבסיום הפרויקט ישמש מבנה ציבור לרווחת התושבים. במסגרת הפרויקט כבר נהרס מבנה ישן ששימש מועדון קראטה ובמקומו שופץ מבנה חלופי באופן ששדרג לאין ערוך את תנאי המתאמנים במועדון. 

בהמשך הפרויקט יהרסו 120 דירות ישנות ומוזנחות ברחוב התירוש בעיר ובמקומן יוקם פרויקט עירוב שימושים חדשני שיכלול 778 יחידות דיור חדשות, במיקום מיטבי בקרבת הרכבת הקלה "נופית" ובצמוד ל "נופארק", מהפארקים העירוניים היפים בישראל.

התוכנית להקמת הפרויקט כבר אושרה בוועדה המחוזית והוא הוגדר על ידה כפרויקט "פורץ דרך". בימים אלו החברות היזמיות יחד עם נציגי העירייה פועלים להשלמת התנאים לקבלת ההיתר להריסת הבניינים הישנים והתחלת בניית הפרויקט.

הפרויקט מתוכנן על ידי משרד אס. או אדריכלים, ובמרכזו עומד הקשר האורבאני בין הפארק העירוני הגדול  – "נופארק"  ומתחם המגורים החדש, באמצעות שטח ציבורי ירוק משמעותי, המשתרע לכל אורך הפרויקט. הבינוי המתוכנן כולל 7 מגדלי מגורים בניי 15-27 קומות הכוללים מגוון יחידות דיור החל מדירות 2 חדרים ועד פנטהאוזים מפוארים הצופים לנוף המרהיב של שדות העמק. מתוך כלל היחידות, כ- 25% יהיו יחידות דיור קטנות

כמו כן, במסגרת הקמת הפרויקט יבוצע שדרוג משמעותי של תשתיות עירוניות הקיימות והקמת מספר מבני ציבור חדשים אשר יבנו על ידי היזמים. במסגרת זו יוקמו מעונות יום וגני ילדים, בית כנסת, מבנה רב תכליתי, מבנה ספורט, מגרשי ספורט מתקני משחק ושטחים ירוקים. כמו כן יפותחו כבישים, מדרכות ותשתיות עירוניות בהיקף הפרויקט לרווחת כלל דיירי השכונה.

מרכז המידע החדשני שבנייתו החלה כעת, ישמש כמרכז מידע לבעלי הדירות ולאחר השלמת הפרויקט ישמש כמבנה ציבורי לרווחת התושבים.

באירוע ציין ראש העיר, רונן פלוט כי מדובר ביום היסטורי לנוף הגליל ולאזור הצפון כולו :" באזור הצפון יש לא מעט פרויקטים בתחום הפינוי בינוי שנמצאים בהליכי תכנון שונים, אולם הפרויקט בנוף הגליל  הוא הראשון שיוצא לביצוע וזהו ללא ספק רגע היסטורי חשוב.  אין לי ספק כי פרויקט "נגה" כפי ששמו נחשף באירוע, הוא סנונית  ראשונה בלבד ואחריה יצאו לביצוע עוד פרויקטים רבים בנוף הגליל שנמצאים בהליכי תכנון שונים, חלקם מתקדמים מאוד.  הריסת הבתים הישנים והמוזנחים בשכונות הוותיקות  והקמה של בתים חדשים במקומם היא נטו רווח בעלי הבתים  לתושבים,  לעיר וכמובן גם ליזם ולמדינה.

אריאל בבלי, המייסד והבעלים של קבוצת בראל ויליד נוף הגליל ציין כי: "אני נרגש להיות חלק מבניין העיר שבה גדלתי והתחנכתי, מבחינתי לא מדובר בעוד פרויקט בנייה אלא בסגירת מעגל ובזכות גדולה. פרויקט נגה הוא פרויקט הפינוי בינוי הגדול בצפון הארץ, והוא יכלול מלבד 7 מגדלי מגורים, גם מגדל משרדים, שטחי מסחר נרחבים ופיתוח סביבתי שיצור סביבת מגורים עם שטחים נרחבים לטובת הדיירים. הפרויקט לא היה יוצא לדרך ללא תמיכה חסרת תקדים של כל נציגי העירייה וללא האמון ושיתוף הפעולה שלו זכינו מבעלי הדירות בפרויקט"

 הגברת אלונה שפירא , מנציגי בעלי הדירות בפרויקט ציינה כי מדובר ברגע היסטורי : " אני מודה על הזכות לעמוד כאן על הבמה ברגע זה, הפרויקט הזה שיוצא היום לדרך מהווה מנוף לפרויקטים נוספים של פינוי בינוי בעיר ובפריפריה כולה. הוא ייספק לנו ביטחון מפני רעידות אדמה ומפני מתקפות טילים ואני רוצה להודות לראש העיר ונציגי העירייה שבלעדיהם זה לא היה קורה ולכל עובדי קבוצת בראל שעושים עבודה נפלאה"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.