סגניות מנהל בית החולים כרמל סיימו בהצלחה את תכנית "ענבר" היוקרתית להכשרת עתודה ניהולית במערכת הבריאות

ד"ר שרון אלרעי פרייס וד"ר שני ברוש, שתי סגניות מנהל בית החולים כרמל מקבוצת הכללית, סיימו בהצלחה את  תוכנית "ענבר". באירוע מכובד ומרשים שנערך בתל-אביב בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות  וצמרת מערכת הבריאות בישראל הוענקו תעודות סיום למסיימי התוכנית היוקרתית ובהן שתי נציגות ביה"ח כרמל.
ד"ר אלרעי – " זאת היתה בהחלט תקופה מיוחדת ויוצאת דופן עבורי, תקופה של לימודים משמעותיים במספר מישורים – למידה על מערכת הבריאות והאתגרים בה, קבלת כלים לנתח ולהתמודד עם אתגרים מורכבים, ולמידה משמעותית על עצמי. אין ספק שתקופת הכשרה אינטנסיבית שכזו, תוך כדי עבודה במשרה מלאה, היא חוויה מאתגרת אך דווקא השילוב מאפשר להישאר ממוקדים במטרה: שיפור של מערכת הבריאות לטובת המטופלים שלנו, הצוותים שמשקיעים ימים כלילות לעזור להם, ולטובת כלל המערכת".
תכנית "ענבר" – עתודה ניהולית במערכת הבריאות הינה מיזם משותף של משרד הבריאות וארגון מעוז, אשר נועדה לגבש את העתודה הניהולית הבכירה והמובילה במערכת הבריאות, המבוססת על כלל מרכבי מערכת הבריאות, קופות חולים, בתי חולים, מטה משרד הבריאות וצה"ל. התכנית שואפת לייצר שפה משותפת סביב אתגרי הליבה של מערכת הבריאות, להגדיל את האמון בין השחקנים הבכירים במוקדי ההשפעה השונים של המערכת, לפתח יכולות ניהוליות ומנהיגותיות וליצור רשת של מנהיגות ומנהיגים המחוללים שינויים משמעותיים במערכת הבריאות הציבורים בישראל.
ד"ר שני ברוש סגנית מנהל כרמל שסיימה בהצלחה את התוכנית והצטרפה להנהלת בית החולים כרמל לפני מספר חודשים אמרה " אני מודה על הזכות לקחת חלק במסע מרתק, מעשיר מלמד ומפרה. אני בטוחה שבעזרת הכלים והמודלים הניהוליים החדשניים אותם למדתי, אך בעיקר יחד עם האנשים החדשים והמצוינים שהכרתי, אשר נחושים להצעיד את מערכת הבריאות קדימה, נצליח להפוך את מערכת הבריאות שלנו ליעילה יותר, איכותית יותר וכמובן זמינה ונגישה לכלל אזרחי מדינת ישראל" ד"ר ברוש הוסיפה כי הרשת האנושית שנוצרה בין חברי התכנית לדורותיה נועדה לקדם אמון בין הקהילות והמגזרים השונים וכי היא בטוחה כי הקשרים החדשים שנוצרו יהווה קרקע פורייה לשיתופי פעולה ויוזמות ברוכות.                                                                            

במסגרת התוכנית שנמשכה כשנתיים והיתה גם מוכוונת ערכים ושליחות ציבורית למדו חברי הקבוצה לימודי תואר MBA במנהל מערכות בריאות, עבדו בתפקידים ניהוליים והחלו את התמחותם במנהל רפואי ועברו הכשרה מקיפה בתחומי המקצועיות הניהולית, הערכים, הזהות ואתגרי מערכת הבריאות. בנוסף יצאו חברי התכנית למסע לימודי בבוסטון שם התוודעו לאתגרים השונים עימם מתמודדת מערכת הבריאות האמריקאית ועברו השתלמות בתחום המנהיגות בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית.

ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל שליווה את הבוגרות באירוע הסיום סיכם: " זו גאווה גדולה לבית החולים כרמל. ד"ר אלרעי וד"ר ברוש הן רופאות ומנהלות מצוינות ואין לי ספק כי תכנית ענב"ר תתרום להן בהמשך דרכן כמנהלות במערכת הבריאות. זוהי תכנית מצוינת וקבוצת המנהלים והמנהלות האיכותית שסיימה שלושה מחזורים ראשונים מעידה על כך.

לא שכחנו שגם ד"ר גיל לביא, הוא בוגר המחזור הראשון של התכנית. גיל ששמש עד לאחרונה כסגן מנהל בי"ח בכרמל וקודם לתפקיד ראש אגף תכנון ואסטרטגיה בהנהלה הראשית של הכללית. כרמל הוא בית החולים  היחיד מכל בתי החולים בארץ שהכשיר שלושה רופאים מנהלים במסגרת התכנית היוקרתית.

בתמונות – ד"ר אלרעי וד"ר ברוש בטכס הוקרה לבוגרות בהנהלת כרמל

קרדיט – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.