נוף הגליל ברשימת שבע הרשויות הזוכות ב"קול קורא" למימון ממשלתי להתחדשות עירונית  

נוף הגליל ברשימת שבע הרשויות הזוכות ב"קול קורא" למימון ממשלתי להתחדשות עירונית

נוף הגליל ברשימת שבע הרשויות הזוכות ב"קול קורא" למימון ממשלתי להתחדשות עירונית  

 

 כך הכריזה השבוע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית


שבע רשויות זכו "בקול קורא" של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית:  טירת כרמל, בני ברק, באר יעקב, אילת, נוף הגליל, קריית מלאכי ורמת השרון. במסגרת הזכייה, הרשויות יקבלו מימון מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בהיקף של כ-33 מיליון ₪ בשנה.

ראש העיר רונן פלוט שמקדם במרץ פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות  אמר כי נוף הגליל היא העיר היחידה בצפון שנמצאת לקראת התחלת ביצוע פרויקט "פינוי בינוי" גדול בהיקפו ברחוב תירוש ובנוסף מקדמת פרויקטים נוספים בהליכי התכנון מתקדמים. "רשימה ארוכה של יזמים וחברות בנייה עומדים בתור להשקיע בהתחדשות עירונית בנוף הגליל, על רקע השינוי האדיר שמתחולל בעיר. הפוטנציאל להתחדשות עירונית בנוף הגליל באמצעות תוספת של אלפי יחידות דיור הינו עצום, אין לי ספק כי הקמת המנהלת במימון ממשלתי תקדם תחום חשוב זה".

ראש העיר פלוט ציין כי התחדשות עירונית הינה הכלי המרכזי בעזרתו הרשות מצליחה לחדש את האזורים הוותיקים והישנים, לחדש את חזות הבתים והשכונות, להעלות את ערך הדירות ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. "לצד בנייה חדשה של 7,000 יחידות דיור על פי הסכם הגג שנחתם לאחרונה, ההתחדשות העירונית היא המפתח לשינוי המיוחל במצבם הירוד של הבתים הישנים בשכונות הוותיקות ושיפור איכות חיי התושבים המתגוררים בבתים אלה. על פי רוב מדובר בבלוקים ישנים הסובלים מהזנחה רבת שנים ולא ניתן לשפץ אותם. הדרך היחידה היא להרוס ולבנות מחדש בתכנית "פינוי בינוי" תוך ליווי מקצועי ותמיכה של המנהלת להתחדשות עירונית.

מהנדסת העיר, אתי בוצ'ין הוסיפה כי ההתחדשות העירונית תורמת להחייאת המרקם הבנוי, הכנסת שימושי קרקע חדשים, עידוד אכלוס של אוכלוסייה צעירה, ניצול יעיל יותר של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ושמירה על שטחים פתוחים.

המנהלת תקדם בהנחיית ראש העיר וגורמי המקצוע מסמך מדיניות להתחדשות עירונית על מנת לאפשר הליך שקוף מסודר ומהיר של התחדשות עירונית, דבר שיטיב הן עם היזמים והן עם התושבים המעוניינים לקדם התחדשות עירונית באזור מגוריהם.

https://shavuon.co.il/wp-content/uploads/2019/11/%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%A6%D7%95%D7%9E%D7%AA-%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%A8-1024x682.jpg

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.