מתחילים להרוויח מהשמש

עידוד התושבים להתקנת פאנלים סולאריים על גגות בנייני מגורים בחיפה

במסגרת תוכנית ההיערכות לשינויי האקלים, שיזמה עיריית חיפה, בהובלת ראש העיר, מקדמת העירייה בימים אלה מהלך לעידוד התושבים להתקנת פאנלים סולאריים על גגות בנייני מגורים.

מטרת המהלך היא לאפשר לדיירים למצות את הפוטנציאל הטמון במערכות אלו לייצור מקור הכנסה קבועה לצרכי תחזוקה שוטפת של הבניין.

לצורך קידום הנושא, תקיים העירייה מחר – יום שני , 19.9, כנס מקוון, שנועד להעמיק את הידע בנושא בקרב הציבור הרחב ולספק תשובות לשאלות הבוערות.

בכנס יישאו דברים אנשי מקצוע, אשר יפרטו אודות הפוטנציאל הטמון במיזם, האתגרים שבו וכן את שלבי התחלת תהליך התקנת המערכות.

במהלך השנה האחרונה השלימה העירייה מהלך של התקנת מערכות סולאריות על גגות בתי-ספר בעיר. בסך הכל הותקנו ע"י חברת "יפה-נוף" מערכות ייצור אנרגיה על גגות 15 בתי-ספר, בהספק כולל של כ- 2.2 קילו וואט. זאת, בנוסף למערכות שהותקנו בשנת 2011 על גגות 15 מבנים ע"י החברה הכלכלית ופועלות בהצלחה מאז.

כחלק מתוכנית ההיערכות לשינויי האקלים שיזמה עיריית חיפה, מקדמת בימים אלה היחידה לתכנון סביבה וקיימות בעירייה מספר מיזמים נוספים, בהם: תוכנית לייעור עירוני והצללה, מדיניות גגות מועילים, הכוללים מערכות לניהול איסוף מי-נגר, גג מגונן וגג לייצור חשמל מאנרגיה סולארית וכן תוכנית לקידום עמדות טעינה חשמליות במרחב הפרטי והציבורי.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "בעידן של שינויי אקלים המתאפיינים בהתחממות, הצפות, פליטות גזי-חממה ופגיעה באיכות האוויר, על רשויות לחשוב על פתרונות יצירתיים שיטיבו עם התושבים ועם הסביבה. אחד המשאבים הקיימים בשפע בעיר ואינם מנוצלים לרווחת התושבים הוא מישור הגג. עיריית חיפה, כחלק מתכנית היערכות לשינויי האקלים, החליטה למנף את שטחי הגגות בעיר ולקדם את נושא ייצור האנרגיה הסולארית בעיר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.