לא רוצים להיות נטל על ישראל, רוצים לעבוד ולהתפרנס בכבוד!

למעלה מ 150 עולים פליטים מאוקראינה מצאו היום עבודה חדשה ביריד תעסוקה מיוחד שעיריית נוף הגליל ארגנה עבורם. העולים הגיעו עם פתיחת היריד בשעה 10 בבוקר מצוידים בקורות חיים שכתבו ברוסית וצילום תעודות המעידות על השכלתם.
"אני מורה לכינור עם תואר שני במוזיקה אבל מצאתי עבודה בתפקיד מפעילת מכונות, זה בסדר, העיקר שתהיה פרנסה" סיפרה קטיה מרילובה, בת 40 שהגיעה ליריד עם שתי בנותיה, אנה בת 10 ומרינה בת 14.
אלכסיי מרינוביץ בן 31 הגיע לארץ לבדו. פגשנו אותו ליד עמדת משאבי אנוש של חברת אלביט" מערכות. "ההורים נשארו בקייב" סיפר, "בגילם המבוגר הם חוששים להתחיל את החיים מההתחלה יותר מאשר המלחמה. אני מגיע עם השכלה גבוהה בתחום הטכנולוגי ומצאתי עבודה באלביט"

המעסיקים הציעו כ – 500 משרות פנויות במפעלים, בחברות ואפילו בלשכת התעסוקה עצמה שם נדרשת פקידה בסניף נצרת. רותם הדר, מחברת מספנות ישראל אמרה כי מבחינת החברה ניתן להעסיק את העולים כבר ממחר בבוקר. " יש לנו הרבה משרות פנויות לאיוש מיידי" מפעל "כרמית" לייצור ממתקים קיבל במהלך היריד 20 עובדים חדשים שיכנסו לעבודה ביום ראשון הקרוב. ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, שיזם את היריד אמר כי העירייה עושה ככל שביכולתה על מנת לספק לעולים את שלושת מרכיבי הבסיס לחיים :דיור, תעסוקה וחינוך. " 40 משפחות עממקרב העולים שהגיעו לעיר כבר מצאו דיור בשכירות, 45 ילדים כבר משולבים במערכת החינוך בעיר וביריד התעסוקה רבים מצאו מקום עבודה או החלו בתהליך" אמר ראש העיר פלוט וציין כי העירייה בשיתוף משרד העלייה והקליטה דואגת גם למרכיב לימוד השפה העברית החיוני כל כך לקליטתם המוצלחת של העולים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.