התאחדות הקבלנים בוני הארץ:

הפסד התוצר למשק מכל יום סגר על יהודה ושומרון – רבע מיליארד שקל; הפסד ההשקעות בענף מגיע לחצי מיליארד שקל ליום סגר
נזק של כל יום סגר שמונע כניסת עובדים מהרשות הפלשתינית לעבודה בענף הבנייה בישראל נאמד בהספד השקעות של כ-590 מיליון שקל והפסד תוצר של כ-250 מיליון שקל. כך מעריכים כלכלני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, על רקע החלטת מערכת הביטחון להטיל עוצר על יהודה ושומרון לאורך כל ימי חול המועד פסח. תחשיב זה מביא בחשבון את כלל ההשפעות של עצירת עבודות בנייה ברחבי הארץ.
בחישוב זה נכללים בין השאר, עצירת עבודות של ספקי שירות לענף, שיתוק מלא או חלקי של אתרי בנייה ותשתיות שעבורם לא מקבלות חברות הבנייה פיצוי, עלות איחור של עבודות בנייה ציבוריות אשר קבלנים יאלצו לספוג וכן איחור במסירת דירות שלפי החוק היא באחריות הקבלן למרות שמדובר בהחלטת המדינה. נציין כי באירועי סגר בשנים קודמות ביצעה המדינה תחשיב דומה ובמקרים מעטים אף הגיעה למסקנה כי עליה לפצות את ענף הבנייה על הספד ימי העבודה הללו.
לצד זאת, מזכירים בהתאחדות הקבלנים, כי לאורך השנתיים האחרונות, למרות המתח הקבוע סביב תקופת החגים, החליטה מערכת הביטחון על כניסת עובדים מאיו"ש לעבודה בבנייה והקמת תשתיות בימי חול המועד פסח והסגרים הוטלו רק על ימי החג עצמם. עוד מבקשים לציין בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, כי עובדי הבנייה שנכנסים בצורה חוקית לעבודה בישראל, הם אלה שלא יכולים להגיע לאתרי הבנייה בעת סגר. עובדים אלה הם עובדים נושאי אישור עבודה שמנפיקה להם המדינה, אשר ניתן להם לאחר בחינת עומק שעורכת מערכת הביטחון אודות כל אחד מהם.
בתגובה החלטת על הטלת הסגר מסר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אנחנו סבורים שיש לאפשר לעובדים הפלשתינאים לעבוד בימי חול המועד, בדיוק כמו שהיה בשנתיים האחרונות. באופן מובהק, כפי שקרה עד כה, העובדים שנבדקים במסרקות של ברזל על ידי מערכת הביטחון אינם מפגעים בפוטנציה. יחד עם זאת אנחנו בהחלט מבינים וסומכים על השיקולים של מערכת הבטחון״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.