אושרה הרחבת היישוב הדרוזי דליית אל כרמל על חשבון גן לאומי הר הכרמל

רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל, הודה ליו"ר הוועדה ח"כ אשר

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר הציע לקרוא לרחובות בשכונה החדשה על שמות הנופלים מהעדה הדרוזית: "דווקא בימים האלה כשהעדה הדרוזית כאובה, אנחנו שמחים לתת לה את זריקת העידוד הזו"

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה את הצו שמאפשר לגרוע שטחים מהגן הלאומי הר הכרמל לצורך קידום תוכנית כוללנית למועצה המקומית דלית אל כרמל. מדובר ב- 1142 דונם בחמישה מקטעים שונים בדרום הישוב דלית אל כרמל. מטרת הגריעה להסדיר את גבולות הישוב דלית אל כרמל, והיא נבחנה על בסיס שיקולים תכנוניים וסביבתיים שנועדו לאפשר את המשך פיתוחו המוסדר של היישוב.

מיכל מרין, ממנהל התכנון הסבירה: "צריך להבין שהישובים הדרוזים עוברים בימים אלה מהפיכה תכנונית משמעותית ובכולם יש תוכניות מתאר כוללניות כשרובן כבר מאושרות. הראיה היא כוללת של כל צרכי היישוב כולל מגורים, תיירות ותעסוקה. יש שתי תוכניות מאוד משמעותיות ביישוב שתלויות באישור הגריעה שעומד היום על הפרק – 3200 יחידות דיור במערב דלית אל כרמל, ותוכנית נוספת של מעל 700 יחידות דיור". עוד אמרה כי המהפכה התכנונית עוסקת גם בהתאמה של איחוד וחלוקה בכל ישוב.

רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל, הודה ליו"ר הוועדה ח"כ אשר ולשר הפנים ארבל על שהובילו במהירות את אישור הצו, ואמר: "יש לנו מערכת יחסים מצויינת עם רשות הטבע ואנחנו חושבים כל הזמן איך לשמור על פארק והטבע". עוד אמר: "חוק קמיניץ הורג אותנו, חונק אותנו ופוגע בנו. הצעירים בונים באדמות פרטיות וכשהבנים שלנו בונים הם חוטפים קנסות של מאות אלפי שקלים. אני אומר תמיד שכשצעיר דרוזי מתגייס הוא מקבל גם צו 8 וגם צו הריסה, וזאת מציאות בלתי נסבלת. אנחנו קוראים לכם להקפיא את הקנסות הללו ולבטל את התקנות הקשות. היום כל פקח של יחידת האכיפה יכול לזמן אותי לחקירה ואח"כ לשלוח לי קנס בגובה אלפי שקלים". לדבריו, "איחוד וחלוקה באדמה פרטית זה לא דבר קל. האזרח הפשוט כשצריך לשלם 2 מיליון ₪, זאת מציאות קשה וכואבת".

לדברי ח"כ חמד עמאר, "הישובים הדרוזים סובלים בצורה בלתי הגיונית. אנחנו חיים בשמורות טבע אם נרצה או לא נרצה, ואנחנו לא יכולים להעתיק את הישובים שלנו. מה שחשוב לי זה לראות את ההיתרים ביד ולהתקדם". עוד אמר כי ברגע שתקום צעקה מהיישובים היהודים חוק קמיניץ יחלוף מהעולם. לדבריו, אין מדינה בעולם שנותנת סמכות לפקיד להוציא צו מנהלי בלמעלה מ100 אלף דולר.

ח"כ יוסף עטאונה הוסיף כי מדובר בנקודה מאוד כואבת בחברה הערבית. "בישובים הלא מוכרים בנגב יש 120 אלף תושבים ואין להם שום אפשרות להוציא היתר, וההריסה תמיד מאיימת על אנשים. הגיע הזמן לקדם תכנון בהכרה בכפרים הלא מוכרים בנגב שתהיה לאנשים לבנות עם היתר בצורה מסוימת".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הציע לקרוא את שמות הרחובות שיבנו במסגרת התוכניות החדשות בדלית אל כרמל, על שמותיהם של הנופלים מהעדה הדרוזית. "אני שמח על אישור הצו, ומודה למנהל התכנון ולמשרדי הממשלה. אנחנו שמחים שנפלה בידינו הזכות לאשר את הצו. דווקא בימים האלה כשהעדה הדרוזית כאובה, אנחנו שמחים לתת את זריקת העידוד הזאת".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.