שיתוף פעולה בינלאומי בכנס הדפסת תלת מימד במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה אירחה בשבוע שעבר יום עיון מיוחד שעסק בהשפעות טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד על קבלת החלטות בניהול שרשרת האספקה בארגונים ומפעלים. יום העיון הוא תוצאה של שיתוף פעולה בינלאומי בין המכללה לבין אוניברסיטת אלבורג בדנמרק, ולקחו בו חלק עשרות אנשי תעשייה ואקדמיה.

את יום העיון יזמו ד"ר חוסיין נסראלדין, ראש התכנית לתואר שני בהנדסת תעשייה וניהול ופרופסור אהוד קרול מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה ביחד עם השותפים מדנמרק, פרופ' אטאנו צ'אודהורי (Prof. Atanu Chaudhuri), פרופ' אריק לונד (Prof. Erik Lund) ופרופ' פדר סוברג (Prof. Peder Soberg), מומחים בתחום שרשרת האספקה והנדסת מכונות.

יום העיון כלל מגוון הרצאות, ביניהן: הרצאתו של רז גל מחברת סימנס בנושא הרחבת השימוש בייצור בהוספה, הרצאה בנושא בינה מלאכותית והדפסה תלת ממדית של מנכ"ל חברת PrintSys איתמר יונה, הרצאתו של משה מולכו מנכ"ל חברת Leo Lane בנושא השפעת הייצור בהוספה על שרשרת האספקה, הרצאה בנושא פתרונות רפואיים מותאמים אישית באמצעות הדפסה תלת מימדית מפי מיכאל ליברוס, מנכ"ל חברת Synrgy3DMed ועוד. לאחר ההרצאות התקיים דיון בנושאים השונים שנסקרו בהרצאות, האתגרים וההזדמנויות שהם מייצרים הן בתעשייה והן באקדמיה, אתם יתמודדו מהנדסי העתיד.

מפגש נוסף בנושא יערך בחודש אוגוסט בדנמרק, ובעקבותיו יבוצע מחקר אקדמי בנושאים השונים שעלו בשני המפגשים. בסיום המחקר יתקיים אירוע נוסף בארץ על מנת לחלוק את התובנות עם המפעלים והעוסקים בתחום.

לדברי ד"ר חוסיין נסראלדין, הדפסה בתלת מימד היא הבסיס לשינוי תפישתי בעולם הייצור של מעבר מייצור בהסרה לייצור בהוספה, שהינו יעיל וחסכוני בהרבה ופותח אופציות בלתי מוגבלות לתכן וייצור רכיבים לתעשייה. "הדפסת התלת מימד מאפשרת לייצר רכיבים מותאמים שלא ניתן היה לייצר לפני כן. קחו לדוגמה מוצר מורכב עם תעלות מיוחדות ושמבחינה פרקטית לא ניתן לייצר אותו בטכנולוגיות הייצור הנמצאות בשימוש כיום. הדרך להתמודדות עם אתגר כזה היא לפרק את המוצר לחלקים ואז להשקיע בהרכבה שלהם. תהליך זה מורכב, בזבזני, מאריך את זמן האספקה ולכן לא יעיל. עם טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד אין שום מגבלה כזאת והשמיים הם הגבול. עם זאת, שינוי תפישת הייצור התעשייתי והשימוש המתרחב בטכנולוגיית התלת מימד מייצר אתגרים רבים, מעבר לאתגרים הטכנולוגיים, בעיקר בתהליך קבלת ההחלטות ומצריך התאמות על מנת שישתלב גם בשרשרת האספקה ובסופו של דבר יביא להתייעלות ולתוצאות עסקיות טובות יותר", אומר ד"ר נסראלדין.

"השילוב של מומחים בהנדסת תעשייה וניהול עם מומחים להנדסת מכונות ביום העיון אינו מקרי, אלא נובעת מתפישת החוקרים שאינטגרציה של היבטים של תכן המוצר, תכן התהליך ושרשרת האספקה הם קריטיים למימוש הנדסה משולבת שאנו כה צריכים אותה בעידן הטכנולוגי המורכב", הוא מוסיף.

אורן הרפז, מנכ"ל חברת קוליברי, שהשתתף ביום העיון, ציין לשבח את הארגון ואמר: "טכנולוגיית הדפסת אבקות מתכת ופולימרים בתלת מימד משתכללת מידי יום והולכת וצוברת תאוצה במגוון שימושיה בתעשייה. אין ספק שתהווה חלק מרכזי מתכנון וייצור תעשייתי בעתיד ותשפיע על היבטים שונים בשרשרת הייצור והאספקה. כיום יש מספר חברות בישראל שמתכננות ומוכרות מוצרים המבוססים על הטמעה מוקדמת יחסית של טכנולוגיית הדפסת אבקות מתכת, אך ללא שרשרת האספקה הייחודית הנדרשת לכך".

"יום העיון היה ממוקד ומקצועי והוצגו בו מגוון היבטים לשימושים בהדפסת תלת מימד וההזדמנויות שהשימוש בה מייצרות לתעשיינים. העלאת המודעות לפערים הקיימים, תאפשר להיערך אליהם בהכשרות ייחודיות באקדמיה, המתבססות על לקחים מאתגרי התעשייה הנוכחית ושמירה על רלוונטיות ותחרותיות בשוק הגלובלי בעידן של המהפכה התעשייתית הרביעית", הוסיף הרפז.

 

 

ניתן להשתמש בצילומים ללא תמורה.

צילום: רמי פכט

 

2. יום עיון בנושא הדפסת תלת-מימד במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה.

 

 

 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.