יום השואה תשפ"ד ברמב"ם: שורד השואה, נפתלי פירסט, שיתף את הצוות הרפואי במסגרת "זיכרון בסלון" שיזמה עמותת "למענם" – רופאות ורופאים למען שורדי שואה

בתמונה: נפתלי פירסט משוחח עם הקהל ברמב"ם ומשיב לשאלות.
בתמונה: נפתלי פירסט משוחח עם הקהל ברמב"ם ומשיב לשאלות.

אירוע "זיכרון בסלון" התקיים היום, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד, ברמב"ם בשיתוף עמותת "למענם", בהשתתפות השורד נפתלי פירסט, בן ה-91. נפתלי, הגיע למחנה הגרמני בוכנוולד בינואר 1945 לאחר ששרד שתי תקופות מאסר לצד הוריו במחנה העבודה בסרד שבהונגריה, הועבר בטרנספורט למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שם הופרד מהוריו. משם הוא הוצא לצעדת מוות בת שלושה ימים בשלג, כשבסיומה הוא הובל בקרונות פחם פתוחים בקור של מינוס 25 מעלות למחנה בוכנוולד.
מי שהציל את פירסט הקטן, לצד 1,000 ילדים יתומים שהובאו למחנה היה אסיר פוליטי צ'כי בשם אנטון קלינה, שזכה על כך בעיטור "חסיד אומות עולם" לאחר מותו. בתום המלחמה, התאחד נפתלי עם אחיו, אימו ואביו ששרדו, כל אחד ואחת במחנה אחר בכתובת אותה נתן אביהם רגע לפני הפרידה. אולם סיפור הישרדותו לפני 80 שנים בקירוב קשור לטבח השבעה באוקטובר שכן באותה השבת נכדתו, בעלה והנין שלו, שרדו את הפוגרום בכפר עזה.

אירוע "זיכרון בסלון" מתקיים השנה ברמב"ם על ידי מחלקת רווחה באגף משאבי אנוש בשיתוף עמותת "למענם" רופאות ורופאים למען שורדי שואה, אשר נפתלי, הוא בין המטופלים באמצעותה. העמותה מעניקה שירותי רפואת מומחים ללא עלות למען שורדי השואה בכל רחבי בארץ, ובין צוותה נמנים כ-1,200 רופאות ורופאים מתנדבים המעניקים מכל ליבם שירות רפואי מלא ומקיף למען שורדי השואה היקרים.

מירב גנות, מנהלת מחלקת רווחה ציינה: "לאחר שחזרתי מהמסע למחנות ההשמדה בפולין לפני שנה, לקחתי על עצמי לזכור את אירועי השואה, השורדים והקורבנות בכל דרך שאוכל. הפעילות היום היא החיבור שלי והזכות שלי לסייע בקיומו של אירוע חשוב בהשתתפותו של מר פירסט, למען הדורות הבאים".

רז אביטן כץ, מנכ"ל "למענם" – רופאות ורופאים למען שורדי שואה: "לקראת יום השואה יזמה העמותה בבתי חולים שונים ברחבי הארץ מפגשי זיכרון בסלון, של שורדי שואה מטופלי העמותה שיספרו לצוות הרפואי את סיפורם. עמותת "למענם" מסייעת לשורדים לאורך כל השנה באמצעות הנגשת רפואת מומחים ללא עלות, ושמירה על החיבור והקשר בין השורדים לצוות הרפואי המעניק להם ככל הנדרש בכל עת."

בתמונה בשחור-לבן: נפתלי פירסט שוכב על הדרגש השלישי, בצריף 56, בצילום שבוצע 4 ימים אחרי השחרור של מחנה בוכנוולד על ידי החיילים האמריקאים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.