פרופ' מונא מארון נבחרה לרקטורית אוניברסיטת חיפה

גור ומונא
גור ומונא

            פרופ' מונא מארון נבחרה היום (יום ה' ה – 11.4.24) על ידי סנאט אוניברסיטת חיפה לרקטורית האוניברסיטה והיא תכנס לתפקיד בחודש אוקטובר הקרוב. פרופ' מארון היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום מדעי המוח ופוסט טראומה והיא מכהנת כיום כסגנית הנשיא למחקר. בכך הפכה פרופ' מארון להיות חברת הסגל האקדמי הערבייה הראשונה בישראל שהתמנתה לתפקיד רקטור אוניברסיטה. "אני מודה על האמון שקבלתי מחברי סנאט האוניברסיטה ומחכה בקוצר רוח להיכנס לתפקיד. בראש ובראשונה, אוניברסיטת חיפה היא בית עבורי. בית שקיבל אותי לשורותיו לפני יותר מ-30 שנים, כסטודנטית לתואר ראשון, אחר כך כחברת סגל בחוג לנוירוביולוגיה וכעת עם הפקיד בידי את תפקיד הרקטור. אני מתחייבת להמשיך ולהשקיע את כל כולי בבית האקדמי שלי, להמשיך לקדם בראש ובראשונה מחקר מצטיין ולהמשיך להיות מגדלור של מדע ומצוינות בלב הצפון, המקדם קיום משותף, אמיתי ויום יומי בין בני כל הדתות והעדות בישראל", אמרה פרופ' מארון.

כאמור, פרופ' מארון תיכנס לתפקידה בעוד כחצי שנה, אז תחליף את פרופ' גור אלרואי, מי שמכהן כיום כרקטור ויתמנה באותו המועד לנשיא הבא של אוניברסיטת חיפה. "אני שמח בבחירה של חברי הסנאט במונא וכבר ממתין בקוצר רוח כדי לעובד יחד איתה למען אוניברסיטת חיפה. הבחירה בה מסמלת יותר מכל דבר אחר את רוחה המיוחדת של האוניברסיטה. מונא נבחרה כי היא חוקרת מצטיינת, כי היא סגנית נשיא מצוינת למחקר שקידמה את המצוינות האקדמית שלנו וכי חברי וחברות הסגל האמינו שהיא האדם הנכון כדי להמשיך ולקדם את האוניברסיטה אל עבר היעדים והמטרות שלנו. ואצלנו באוניברסיטה, האדם הנכון יכול להיות גבר או אישה, יהודייה או ערביה – זה ממש לא משנה ולא חשוב. זוהי המשמעות של הקיום המשותף שלנו", אמר פרופ' אלרואי.

"זהו יום חשוב לאוניברסיטת חיפה ולכל החברה הישראלית. אני בטוח שההנהגה החדשה של אוניברסיטת חיפה תוביל אותה לגבהים חדשים", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.

פרופ' מארון חוקרת את הבסיס העצבי והמולקלורי של הפרעות חרדה ופוסט טראומה והיא בוחנת, בין היתר, את האפשרות "למחוק" זיכרונות של פחד, דרך השתקת המנגנונים העצביים שאחראים על גיבוש זיכרונות הפחד במוח. היא סיימה את שלושת תאריה באוניברסיטת חיפה ואת הפוסט דוקטורט שלה עשתה בצרפת באונ' פאריס XI, במעבדה לחקר הלמידה והזיכרון.

לאורך כל דרכה האקדמית, הייתה פרופ' מארון פורצת ומתוות דרך, לשילוב וקידום נשים בתחומי מדעי הטבע והחיים בפרט ושל האוכלוסייה הערבית בתפקידי מפתח באקדמיה בכלל. היא האשה הראשונה מהכפר שלה עוספיא שקיבלה תואר דוקטורט והפרופסור הערבייה הראשונה למדעי המוח בישראל. היא עמדה בראש חוג סגול לנוירוביולוגיה באוניברסיטת חיפה וכאמור מכנהת כיום כסגנית הנשיא למחקר של האוניברסיטה, גם בשני תפקידיה אלה הייתה האישה הערבייה הראשונה. היא הייתה חברה בוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), שם הייתה, בין היתר, ראש ועדת ההיגוי של הוות"ת להנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית.

במקביל לפעילותה האקדמית, פרופ' מארון פועלת רבות לקידום ההשכלה הגבוהה בקרב החברה הערבית ובעיקר להגברת המודעות ועידוד צעירות ערביות לפנות לתחומי המדעים בכלל ומדעי המוח בפרט. במסגרת זו היא השתתפה פעמים רבות בפעילות לקידום המדע בבתי ספר ערבים, הינה חברה בעמותת אל-מראם, להגברת המודעות של תלמידים ערביים לנושאי המדעים ועוד.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.