עמית נבו, תלמיד תיכון "רעות לאומנויות" זכה במדליית כסף באולימפיאדה הבינלאומית במדעים לצעירים – בה מדינת ישראל השתתפה זו הפעם הראשונה

עמית נבו, תלמיד תיכון "רעות לאומנויות" זכה במדליית כסף באולימפיאדה הבינלאומית במדעים לצעירים
קרדיט צילום: מיכל פרידנגר

נבחרת ישראל הצעירה במדעים קטפה 6 מדליות באולימפיאדה הבינלאומית במדעים לצעירים, שישראל השתתפה בה השנה לראשונה. האולימפיאדה הבינלאומית במדעים לצעירים International Junior Science Olympiad מתקיימת משנת 2004, השנה התקיימה בבוגוטה שבקולומביה ולקחו בה חלק 203 משתתפים מ39 מדינות. מדינת ישראל שהשתתפה לראשונה באולימפיאדה ייצגה משלחת ובה 6 תלמידי ובוגרי נבחרת ישראל הצעירה במדעים.

משלחת התלמידים שייצגה את מדינת ישראל בתחרות כללה שישה תלמידים מכל רחבי הארץ וביניהם עמית נבו, תלמיד תיכון "רעות לאמנויות" שבחיפה.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרת ישראל הצעירה במדעים. הנבחרת הוכשרה באוניברסיטת תל אביב לנוער. את המשלחת לקולומביה ליוו- רוני הליצר, יונתן אהרוני ורכזת הנבחרת- מיכל פרידיגר.

האולימפיאדה הבינלאומית במדעים לצעירים כוללת מבחנים בשלושה נושאים- פיזיקה, כימיה וביולוגיה. אורך התחרות הוא 10 ימים הכוללים מבחן שאלות רבות ברירה, מבחן תיאורטי ומבחן מעשי. כל המבחנים כוללים שאלות בכל נושאי התחרות.

ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך: ״ההצלחה הגדולה של תלמידות ותלמידי ישראל בתחרויות הבינלאומיות במדעים נמשכת, והלב מתמלא בגאווה. ההישגים של נועה, יונתן, נעם, עמית, דני ועמית, הם תוצר של חריצות, השקעה והתמדה. אני מברכת אותם, את הצוותים החינוכיים שמלווים אותם, וכמובן את המשפחות הנרגשות, על ההישג, ולא פחות חשוב, על הדרך שהם עברו כדי להגיע לשם. כולנו גאים בכם!״

מינהל החינוך בעיריית חיפה" אנו מברכים את עמית בני משפחתו ואת צוות בית הספר רעות על ההישג המרשים והמרגש באולימפיאדה הבינלאומית למדעים.
הזכייה במדליה מסבה גאווה רבה למשפחה, בית הספר ומערכת החינוך העירונית ששמה לה למטרה לקדם את תחום המדעים בתוכניות ייחודיות ושותפויות עם מוסדות האקדמיה, ההייטק והלוייטק בעיר באמצעות יזמות וחדשנות.

אופיר שדמי, מנהל תיכון שש שנתי "רעות לאמנויות" : בית הספר מצליח, לצד העיסוק באמנויות ברמה הגבוהה ביותר, לעודד ולחזק את התלמידים שלנו במקצועות הליבה ובמדעים. היכולת המופלאה של התלמידים ניכרת בתחרויות בארץ ובעולם, ואנו מאוד גאים בעמית על ההשקעה רבת השנים והזכייה המרשימה באולימפיאדה הבינלאומית במדעים"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.