מיזם התיעוד הבינלאומי 'האוטוגרפרס' מגיע לצפת!

עיריית צפת יחד עם מפעל הפיס מארחות את 'האוטוגרפרס' (The Autographers)- מיזם תיעוד מיוחד ויוצא דופן המופק על ידי עמותת 'להשאיר חותם' ומזמינות את תושבי העיר לקחת חלק ולהשאיר את חותמם.

השבוע השיקו בעיריית צפת יחד עם מפעל הפיס את המיזם התיעודי המשותף עם פרויקט 'האוטוגרפרס' הבינלאומי ( The Autographers). בשלב ראשון מדובר בקול קורא שמופץ בימים אלה בעיר הצפונית הפונה לאיתור ותיקים, היכולים לספר על מאורעות היסטוריים מזוית אישית- ניצולי שואה, וטראנים, העליות לארץ, סיפורי מעברות, משחררי העיר צפת, משתתפי מלחמות ואנשים שתרמו לצפת והפכו אותה למה שהיא.  במקביל, הקול קורא פונה גם ליוצרים מקומיים כמו צלמים וכותבים המעוניינים להשתתף במיזם שיעניק להם את ההזדמנות להצטרף לקהילת היוצרים הבינלאומית של 'האוטוגרפרס'. היוצרים יעברו הכשרה בנושא תיעוד דרך צילום וטקסט, יצוותו לתושבים הוותיקים, ויביעו את סיפורם באמצעות צילום דיוקן וטקסט קצר. התוצרים ישולבו בקטלוג ובתערוכה שתיפתח בצפת השנה.

מיזם 'האוטוגרפרס', הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור הקהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין אנשים שחוו מאורעות היסטוריים לבין אומנים מקומיים שיתעדו את הסיפורים מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת של 'האוטוגרפרס' ומנגישה את ההוויה התרבותית וההיסטורית המקומית, לציבור הרחב.

מעמותת 'להשאיר חותם' המפעילה את פרויקט 'האוטוגרפרס', נמסר: "התערוכה הנודדת של האוטוגרפרס מחברת בין דורות, בין קהילות ובין תרבויות. לכל עיר שהתערוכה מגיעה אליה, מופק פרויקט תיעודי על טהרת הסיפורים המקומיים. אנחנו נרגשים לצאת לדרך ולגלות את הסיפורים הייחודים של צפת, ולהעניק להם את הבמה הראויה, לא רק בהפקת ענק ייחודית שתתקיים השנה, אלא גם בהמשכיות התערוכה הנודדת שלנו ברחבי הארץ".

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "מדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי, לעיר צפת עבר מפואר, הווה עשיר ועתיד מבטיח- זו הזדמנות יוצאת דופן לתעד את ההיסטוריה הענפה של עירנו ושל הפסיפס האנושי הייחודי שחיי בצפת. תושבי צפת- השתתפו בפרויקט החשוב".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.