חידוש בכללית: ייעוץ וירטואלי

בכללית חוסכים למטופל התרוצצות בין מומחים ומקצרים המתנה בעזרת שירות פורץ דרך המבוסס על מתן ייעוץ וירטואלי לרופא המשפחה
ד"ר לילך צולר
צילום: דוברות כללית

ביוזמה פורצת דרך שהונהגה במחוז חיפה וגליל מערבי ניתן לרופא המשפחה ייעוץ און ליין על ידי היועצים במגוון תחומים:

ריאות, נפרולוגיה, כבד, סוכרת, המטולוגיה, המטולוגיה ילדים, אנדוקרינולוגיה, גסטרואנטרולוגיה, מחלות זיהומיות ומחלות זיהומיות ילדים.

בדרך זו, כאשר רופא המשפחה מוצא שיש צורך בחוות דעת של יועץ מומחה באחד מהתחומים הנ"ל הוא יוצר עמו קשר און ליין. זאת בהתאם לצורך הרפואי, בתהליך מוסדר ובשעות שהוקצו לכך. כך מתבצע בתוך זמן קצר הייעוץ של המומחה כולל אבחון, המלצות להמשך ברור והמלצות טיפוליות.

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, שהובילה מהלך חדשני זה, מציינת כי לשירות החדש יתרונות רבים. מעבר לנוחות למטופל בכך שאינו צריך לתאם תור, להמתין לו ולהגיע למרפאה יועצת, כולל החיסכון  בהשתתפות עצמית שאינה נדרשת במקרה זה, הייעוץ מרוכז בידי רופא המשפחה. בדרך זו, נמנעת "נפילה בין כסאות", יש התייחסות לכלל הבעיות הרפואיות והטיפול התרופתי שנוטל הנבדק, בגישה כוללנית. כמו כן, מתקיימת חשיבה משותפת בין היועץ לבין רופא המשפחה, שמכיר היטב את המטופל ותלונותיו. בנוסף, רופא המשפחה מבין היטב את המושגים וההנחיות של היועץ ויכול לתווך אותם למטופל ולהסביר לו בפירוט, ללא הלחץ אליו נקלע לעיתים המטופל כשהוא יושב מול המומחה שאינו מוכר לו.

בנוסף, בדרך זו מתקצר מאד משך האיבחון והתחלת טיפול ונחסך סבל למטופל ולעיתים גם נזק בשל עיכוב לא רצוי. אמנם, לא כל מקרה מתאים לייעוץ וירטואלי, אך המקרים בהם הוא מתאים, הוא יעיל ביותר. במהלך השנה האחרונה בוצעו בכללית במחוז למעלה מ-1000 ייעוצים כאלה ובהדרגה מתווספים תחומי ייעוץ נוספים. החודש התווסף ייעוץ בתחום הכבד, בהובלתו של פרופ' אלי צוקרמן, מנהל השירות לרפואת כבד של כללית בכרמל ובלין ומטובי המומחים בתחום. מכאן, שבדרך זו ניתן גם להבטיח ייעוץ על ידי צוות מומחים בכיר ומטופלי כללית זוכים לרפואה איכותית וזמינה כאחד.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.