"יש פרקליטות מקצועית, מסורה ונאמנה אחת, המורכבת ממשרתי שמוכתמים ומושמצים על בסיס יומיומי על לא עוול בכפם"

בכנס חיפה למשפט של אוניברסיטת חיפה בשיתוף מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין הוסיפה עו"ד זילבר: "היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, המשנים ליועץ המשפטי, אנחנו צריכים להמשיך לדבר על מיסוד הפגיעה בשלטון החוק ולהסביר באופן הכי ברור מהו המחיר החברתי אותו ישלם כל אחד כאזרח המדינה אם יפגע הביטחון המשפטי"
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר
קרדיט צילום: יניב קופל אוניברסיטת חיפה

 "בצלאח א דין אין לא מפלגה ולא יד זדונית. יש מערכת אכיפת חוק אחת ובראשה היועץ המשפטי לממשלה. יש פרקליטות מקצועית, מסורה ונאמנה אחת, המורכבת ממשרתי ציבור הפועלים למען אינטרס הציבור, שמוכתמים ומושמצים על בסיס יומיומי על לא עוול בכפם", כך אמרה היום (יום ה') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר בכנס חיפה למשפט של אוניברסיטת חיפה בשיתוף מחוז חיפה של שכת עורכי הדין.

בדבריה ביקרה עו"ד זילבר בחריפות את ההתקפות על הפרקליטות, תוך שהיא טוענת לא אחת כי מדובר בהתקפות מחושבות ומתואמות, שמטרתן להחליש את מערכת אכיפת החוק והמאבק בשחיתות. "היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, המשנים ליועץ המשפטי,  אנחנו צריכים להמשיך לדבר על מיסוד הפגיעה בשלטון החוק. לחשוף אותו ואת פניו המגוונות מעל לכל במה. לדבר אל הציבור במישרין, להתנחל בלבבות. אנחנו לא יכולים להמשיך ולהגיב בנימוס. אנחנו צריכים להסביר באופן הכי ברור מהו המחיר החברתי אותו ישלם כל אחד כאזרח המדינה אם יפגע הביטחון המשפטי", אמרה.

כאמור, עו"ד זילבר התייחסה גם באופן אישי להתקפות עליה שנשמעו בעת האחרונה, "אני פרקליטה גאה. אחת מתוך 2000 עובדים בפרקליטות המדינה הפרוסים מצפון לדרום. אחת מתוך 300 משפטנים ועובדים במחלקת ייעוץ וחקיקה המהווים חלק ממערך השירות המשפטי הציבורי. מזה תקופה אני שומעת ביטויים כמו 'יד אכיפה זדונית',  אני שומעת 'מתפרה' אני שומעת 'התנהלות פושעת' אני שומעת 'מפלגת סלאח א דין'. הייתכן שבתיאורים הללו מתכוונים לפרקליטות שלי? למשרד המשפטים, שמהווה לי מולדת מקצועית ונפשית? הפרקליטות שאני מכירה מורכבת מאנשים אכפתיים, חדורי תחושת שליחות עם תחושת חובה חזקה לפעול בכל אתר לתיקון עולם. הפרקליטים לא בוחרים לעשות לביתם אלא למדינתם. הם רואים בעבודתם שליחות ציבורית. הפער ההולך  ומתרחב בין תמונת האמת שתיארתי, לבין הדימוי הכמעט דמוני של המערכת המשפטית, שהולך ומתפשט וקונה אחיזה בקרב חלקים בציבור מטריד אותי ומעסיק אותי".

לדבריה, המציאות של "פייק ניוז" כלפי הפרקליטות אינה מקרית או טבעית והיא תוצר מתוכנן של מהלכים שמטרתם  לשנות את האיזונים והבלמים במשטר הדמוקרטי של ישראל. "מדינה שמבקשת להמשיך ולהיחשב כדמוקרטיה ליברלית וכמדינה מתוקנת המחויבת לשלטון החוק לא יכולה למתוח את גבולות הדין ולרופף את לבנות הבסיס בחומת שלטון החוק", אמרה.

היא הוסיפה כי מיסוד הפגיעה בשלטון החוק נעשה בדרכים מגוונות, למשל בקידום שורה של חוקים שלא מבקשים רק למתוח את הגבולות של אותו שלטון החוק החבול אלא לשנות את התשתית המערכתית. "חוקים שמבקשים לייצור מערך תמריצים שלא יאפשר לשומרי הסף לתפקד באמת כשומרי סף. חוקים שבבסיסם התפיסה: 'אם שומרי הסף לא נותנים לנו לעבור, בוא נגביל את הכוח שלהם'. מתקיימת דה לגיטימציה מתמדת של שומרי הסף בכל מקום, בכל הזדמנות. ברשתות החברתיות, בכנסים, בתקשורת. אנחנו לא חפים מטעויות. כל מערכת בהגדרה אינה מושלמת ויתכנו בה כשלים נקודתיים, אבל לא מן הנמנע להניח שמסע דה לגיטימציה מתמיד בווליום גבוה וודאי פוגע באמון הציבור במערכות האלה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.