"הפגיעה בעצמאות המשטרה באה לידי ביטוי בצורה הבוטה ביותר בכך שבעוד שבועיים נהיה שנה ללא מפכ"ל ואין פוצה פה"

בכנס חיפה למשפט של אוניברסיטת חיפה בשיתוף מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין הוסיף אלשיך: "אם אתה ימין אתה חייב להיות נגד מערכת אכיפת החוק ואם אתה שמאל את חייב להיות בעד מערכת אכיפת החוק. זה איום ונורא" עו"ד נבות תל-צור אמר בכנס, " כשמדובר בנבחרי ציבור, כל עקרונות המשפט הפלילי לא מתקיימים. נבחרי הציבור נמצאים מתחת לחוק"

"הפגיעה הקשה באמון מערכת אכיפת החוק ובתוכה המשטרה היא כאשר כל דבר הופך להיות פוליטי", כך אמר היום (יום ה' ה-14.11.19) רב ניצב בדימוס רוני אלשיך בכנס חיפה למשפט של אוניברסיטת חיפה בשיתוף מחוז חיפה בלשכת עורי הדין. "הפגיעה בעצמאות המשטרה באה לידי ביטוי בצורה הבוטה ביותר בכך שבעוד שבועיים נהיה שנה ללא מפכ"ל ואין פוצה פה", הוסיף אלשיך.

רב ניצב בדימוס אלשיך, שדיבר בפאנל בנושא "כהונת נבחרי ציבור תחת הליך פלילי" מתח ביקורת על מה שהוא כינה 'הצעות חקיקה שמבקשות לפגוע ולהחליש את היכולת של המשטרה להילחם בתופעה של שחיתות שלטונית'. "אנחנו במגננה. הצעות החוק הללו מחלישות את האפקטיביות של המשטרה להילחם בשחיתות ציבורית", הוא אמר.

לדבריו, יש חשיבות רבה לעובדה כי על המשטרה להישאר עצמאית ולא ניתנת לפגיעה על ידי פוליטיקאים, "כבר לפני שמפכ"ל מתמנה הוא עוסק בשאלה: האם ימנו אותו, ולכן הוא לא יכול להיות עצמאי, גם אם דה פקטו אפשר להגיד שיש לו את כל הסמכויות של מפכ"ל. זה מצב מזעזע מבחינה דמוקרטית. זו פגיעה בעצמאות המשטרה מעבר להצעות חקיקה כאלה ואחרות וזה עובר בשקט. ומעבר לכך, הפגיעה הקשה באמון מערכת אכיפת החוק ובתוכה המשטרה היא כאשר כל דבר הופך להיות פוליטי. אם אתה ימין אתה חייב להיות נגד מערכת אכיפת החוק ואם אתה שמאל את חייב להיות בעד מערכת אכיפת החוק. זה איום ונורא. יש לזה פוטנציאל לפורר את החוסן הפנימי של החברה הישראלית, שהוא המרכיב החשוב ביותר של הביטחון הלאומי", סיכם אלשיך.

עו"ד נבות תל-צור שהיה הסנגור של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושל ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו דיבר גם הוא בפאנל ואמר, "יש את האמירה שכולם חייבים להיות שווים בפני החוק ויש כאלה שטוענים שיש מי שנמצא מעל החוק, נבחרי הציבור נמצאים מתחת לחוק. כשמדובר בנבחרי ציבור, כל עקרונות המשפט הפלילי לא מתקיימים", הוא אמר. לדבריו של עו"ד תל-צור, נבחרי ציבור מאבדים חלק ניכר מהזכויות שלהם כאשר הם הופכים לנחקרים. הוא גם ביקר את העובדה כי בישראל גופים שונים יכולים לעתור לבג"ץ נגד החלטות של היועץ המשפטי לממשלה וטען שמדובר בפגיעה בשלטון החוק. "שלטון החוק צריך לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, גם אם הוא מחליט שלא לפתוח בחקירה נגד איש ציבור".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.