חינוך פיננסי נבון לבני נוער בסיכון – טקס הענקת מלגות בנק הפועלים במכללה האקדמית תל חי

בטקס מרגש שנערך השבוע, העניק בנק הפועלים מלגות לסטודנטים במכללה האקדמית תל-חי, הפועלים במסגרת תכנית "פעמונים" – להתנהלות פיננסית נכונה. הטקס התקיים בהשתתפות מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי, אלי כהן, יו"ר חבר הנאמנים במכללה הגב' חנה פרי-זן, המכהנת כיו"ר פעילים מקבוצת בנק הפועלים ונציגי הבנק: מנהלת מחוז צפון וחיפה הגב' נעמה ציגלר קונפינו, מנהל סניף בנק הפועלים קריית שמונה מר צהל ברזני, מנהל הסניף הקודם מר שלמה בן הרוש, מנהלת תכנית פעמונים במחוז צפון הגב' דורית ימיני ומנהלת אזור גליל עליון גולן הגב' נעמי לרך.
בנק הפועלים מעניק מלגות במכללת תל חי
צילום: המכללה האקדמית תל חי

אלי כהן מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי אמר באירוע: "בנק הפועלים הוא אחד השותפים החשובים והמרכזיים שלנו ותרומתו למכללה היא גדולה מאוד. הבנק תורם רבות, לא רק למכללה אלא גם לקהילה באזור ואנו מודים לו מאוד ומעריכים את הנכונות לסייע בכל דבר ועניין".

ארגון פעמונים שואף למציאות שבה המשפחות בישראל מנהלות חיים כלכליים מאוזנים ואחראים בדרך ישרה, מציאות שתסייע לבניית חוסן כלכלי וחברתי. במסגרת זו פועלים הסטודנטים מהמכללה האקדמית תל-חי עם בני נוער, חלקם נוער בסיכון וחלקם נוער המגיע ממשפחות במצב סוציואקונומי נמוך ומעניקים להם כלים להתנהלות כלכלית נכונה ונבונה והכנה לחיים כלכליים עצמאיים.

בטקס הציגו הסטודנטים, בפני המשתתפים, את פעילותם הענפה וסיפרו כי העבירו סדנאות מגוונות ליותר מ- 200 בני נוער וצעירים בגילאי 16-25.  הסדנאות כללו מתן ידע פיננסי , מתן כלים להתנהלות כלכלית נכונה ובחלק מהמקרים, גם ניתן ליווי פרטני ממוקד לצעירים ולנוער עובד. הסטודנטים סיפרו על התגובות הנלהבות שקיבלו מבני הנוער ועד כמה הסדנאות הללו היו משמעותיות וחשובות גם עבורם אישית.

הגב' חנה פרי-זן ברכה את הסטודנטים המלגאים והודתה להם מאוד על פעילותם החשובה: "ההכשרה הפיננסית שאתם המלגאים עברתם בעצמכם והעברתם אותה הלאה לבני נוער ולצעירים, היא בעלת חשיבות עליונה, כי היא מעניקה כלים להתנהלות כלכלית נכונה לכל החיים, גם בגיל מאוחר יותר כאשר יקימו משפחות. החינוך הפיננסי מלמד לשים גבולות בנושאים כלכלים, אך לא רק בהם. באמצעותו אנו לומדים להעריך נכון ולהתנהל בצורה שקולה גם עם משאבים אחרים בחיינו כמו הזמן שלנו, המחשבות שלנו, ועוד. אלו משאבים מייגעים ועלינו לדעת לנהל אותם נכון".

הגב' נעמה ציגלר קונפינו הוסיפה כי היא מאוד שמחה ומתרגשת להשתתף בטקס: "הקשר שלנו עם המכללה הוא ארוך שנים ופרויקט "פעמונים", לו שותפים הסטודנטים, הוא פרויקט חשוב, המחנך להתנהלות פיננסית נכונה והקניית כלים חשובים לבני הנוער כבר בגיל צעיר, כדי להימנע מלהגיע לסיטואציות כלכליות בעייתיות. יש כאן הרבה עניין של מודעות, אחריות ולמידה."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.