התייחסותו של פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה להחלטת Oslo Metropolitan University להפסיק את התוכנית להכשרת סטודנטים עם אוניברסיטת חיפה:

אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

"ההחלטה של  Oslo Metropolitan University להפסיק את התוכנית לחילופי סטודנטים עם אוניברסיטת חיפה היא לא אחרת מהחלטה על חרם אקדמי ואנחנו מגנים אותה בתוקף. מוסדות אקדמיים שבוחרים להחרים ולבטל מוסדות אחרים, שמערבים פוליטיקה ומדע, חוטאים לאמת האקדמית ויגרמו בסופו של דבר לפגיעה בעצמם. אני משוכנע שכך יקרה גם במקרה הזה ואני קורא לחברי הדירקטוריון לחזור בהם – לטובתם – מההחלטה ההזויה שלהם.

אוניברסיטת חיפה היא דוגמא ומופת לחיים משותפים של יהודים וערבים, בני כל הדתות וכל המגזרים, במדינת ישראל. ייתכן וזו הסיבה לחשש הגדול של קברניטי האוניברסיטה לשלוח לכאן סטודנטים צעירים. שמא כשיגיעו לכאן הם יגלו חיים משותפים, יהודים וערבים חיים יחדיו, לומדים יחדיו, חוקרים יחדיו. רחוק כל כך משקרי ה"אפרטהייד" שיכולים לומר רק מי שלא מכיר ויודע מיהי אוניברסיטת חיפה ומיהי מדינת ישראל. אולי הם חוששים שהלימודים של הסטודנטים והסטודנטיות כאן אצלנו ייפתחו אצלם עמדה מורכבת יותר למציאות, אולי אפילו סימפתיה או אמפתיה גם לסיפור הישראלי…אנחנו באוניברסיטת חיפה נמשיך ליצור את הסיפור הישראלי ונמשיך להושיט יד למוסדות אקדמיים ברחבי העולם – לפחות לאלה ששמים את ערכי האמת והמדע בראש מעיניהן".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.