השותפים החיפאים לייצור החללית "בראשית2"

צוות ההיגוי של הפרויקט: תא"ל (במיל') שמעון שריד מנכ"ל SpaceIL, הלל ריכמן יזם ומורה , איציק גזית ראש תחום בקרה ניווט והנחיה , יוסף בן משה מנהל סדנת היצור והמדידות במרכז הטכנולוגי, ברוך בקלו- מנהל המרכז הטכנולוגי, ספיר ברקמן מהנדסת מערכת. קרדיט צילום: משה מדינה מנהל התוכנית SpaceIL.

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי עם עמותת SpaceIL, ישולבו בפרויקט חלקים המיוצרים במרכז הטכנולוגי ליזמות בנחתת "בראשית2" אשר צפויה לנחות על הירח בשנת 2025

"המרכז הטכנולוגי ליזמות חיפה" חבר לשיתוף פעולה ייחודי עם עמותת SpaceIL, במטרה לשפר את המיומנויות הטכנולוגיות והמדעיות של התלמידים בתחום החלל וכן להגביר את סקרנותם בתחום.
שיתוף הפעולה החל לפני כחצי שנה, בביקור של צוות העמותה במרכז הטכנולוגי בחיפה, בו לקחו חלק מנכ"ל עמותת SpaceIL (תא"ל במיל') שמעון שריד, מנהל תכנית בראשית2 (אל"מ במיל') משה מדינה, יואב היכל- ראש תחום הנדסה מכנית בפרויקט, איציק גזית- ראש תחום בקרה ניווט והנחיה, וספיר ברקמן- מהנדסת מערכת, יחד עם הצוות הטכני של המרכז הטכנולוגי ליזמות – ברוך בקלו- מנהל המרכז, הלל רייכמן- יזם ומורה במרכז, ויוסף בן משה- מנהל סדנת היצור.
הדיונים נסבו סביב האתגר הטכנולוגי הקיים בשיגור והפעלת חללית בחלל, אתגר שלא קיים בכל גוף טייס הפועל בתוך אטמוספרת כדור הארץ.

החללית הראשונה, "בראשית1", שוגרה בפברואר 2019 עשתה היסטוריה בכך שעברה את כל הדרך לירח, אולם במהלך תהליך הנחיתה התרסקה על הירח.
בשנת 2025 מתוכנן השיגור של החללית "בראשית2".

"בראשית2" תהיה מורכבת ממערך של 3 מכלולים עיקריים: חללית מקפת (אורביטר), שתקיף את הירח מספר שנים ותשמש לביצוע ניסויים מדעיים ועשייה חינוכית מול בני נוער בישראל וברחבי העולם, וכן שתי נחתות שיתנתקו מחללית המקפת ויבצעו נחיתות בשני אתרים שונים על הירח.

במסגרת שיתוף הפעולה, מתקיים שימוש ביכולות היצור המתקדמות של הסדנאות הקיימות במרכז הטכנולוגי, תוך עבודת צוות רחבה של הצוות המיומן בשילוב תלמידים. התלמידים והצוות לומדים לעומק את האתגרים המדעיים הייחודיים לחלל, ומשולבים בתכנון וייצור מתקני ניסוי, חלקים לבדיקה וישנה כוונה גם לחלקים שישולבו בנחתות הטסות לירח.

מינהל החינוך בעיריית חיפה ברכו על שיתוף הפעולה הייחודי: "חינוך למצוינות בתחומים הטכנולוגיים והמדעיים, כפי שנעשה במרכז הטכנולוגי ליזמות בעיר, מוביל את תלמידי חיפה להתמודדות עם אתגרי העתיד, נכונות למחקרים ופיתוח חשיבה מעמיקה המאפשרת איתור פתרונות לבעיות מורכבות".

שמעון שריד, מנכ"ל עמותת SpaceIL: "פרויקט בראשית2 מהווה הזדמנות היסטורית לפריצת דרך טכנולוגית, מדעית וחינוכית בדגש על הדור הצעיר. מדובר על מסע בעל משמעות לאומית- הובלה ישראלית של משימה בחלל.
הפרויקט מושתת על שיתופי פעולה עם סוכנות החלל הישראלית, התעשיה האווירית לישראל וכן עם מדינות נוספות באופן שיאפשר להן נגישות מדעית וחינוכית לחלל העמוק באמצעות חזון בראשית".

בתמונה:

צוות ההיגוי של הפרויקט: תא"ל (במיל') שמעון שריד מנכ"ל SpaceIL, הלל ריכמן יזם ומורה , איציק גזית ראש תחום בקרה ניווט והנחיה , יוסף בן משה מנהל סדנת היצור והמדידות במרכז הטכנולוגי, ברוך בקלו- מנהל המרכז הטכנולוגי, ספיר ברקמן מהנדסת מערכת.
קרדיט צילום: משה מדינה מנהל התוכנית SpaceIL.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.