היום הפתוח של אוניברסיטת חיפה – מולטי תואר, מולטי אפשרויות

צילום דוברות האוניברסיטה

אוניברסיטת חיפה  תקיים את היום הפתוח הראשון שלה לשנת 2020 בסימן מהפכת ה"מולטי תואר" ביום ה', ה-20.2.2020 בין השעות 16:00-19:00 תחת הכותרת, "מולטי תואר – מולטי אפשרויות". ביום זה יושם דגש על היתרונות הייחודיים והאפשרויות הרבות שמהפכת ה"מולטי-תואר" מעניקה לבוגרי האוניברסיטה בעולם התעסוקה של המאה ה-21 ובעיקר על אשכולות הלימוד החדשים של האוניברסיטה שיאפשרו גם לבוגרי מדעי הרוח, חברה וחינוך, לדוגמא, ללמוד קורסים ויסודות של תכנות, שפות מחשב וכד'. היום הפתוח מיועד הן לנרשמים לשנת הלימודים הבאה, תשפ"א, אבל גם לאלה שרוצים להתחיל ללמוד כבר בסמסטר ב' הקרוב, במסלול מיוחד שיאפשר להם לסיים את לימודיהם עם חבריהם שהחלו ללמוד כבר לפני סמסטר. כמו תמיד, היום הפתוח יכלול דוכני מידע והרשמה, הרצאות נבחרות ומפגש עם חברי הסגל, כשמי שירשם במהלך היום הפתוח יקבל 50% הנחה בדמי ההרשמה.

            במרכז תפיסת ה"מולטי-תואר" של אוניברסיטת חיפה עומדת ההבנה כי שוק העבודה של המאה ה-21 דורש ידע רב תחומי וארגז כלים שכולל יכולות רחבות. שיטת ה"מולטי-תואר" מורכבת משלושה רכיבים: קורסי העשרה לעולם החדש; שילובי חוגים ייחודיים; הקניית כלים יישומים. כאמור, החל משנה זו, חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים של כל סטודנט וסטודנטית היא האפשרות להירשם לאחד משלושה אשכולות: אשכול מדעי הרוח, אשכול מדעי הנתונים ואשכול יזמות ומנהיגות. כל אשכול מעניק לסטודנטים קורסי העשרה נוספים לתחומי הלימוד שלהם – כולל שילובים שהיו עד כה כמעט בלתי אפשריים, למשל, סטודנט לספרות שלומד גם קורסי מבוא בתכנות.

            לצד האשכולות ממשיכה האוניברסיטה להציע את שילוב החוגים, לשלם הגדול מסכום חלקיו, שממשיך לגדול גם השנה: כך למשל, שילוב שבין משפטים וכלכלה יאפשר לבוגרים להיות יותר מ"רק" עורך דין, אלא כזה שיודע לשלב את תחום המשפט עם ידע כלכלי נרחב. הרכיב השלישי הוא שילוב של קורסים או סדנאות מעשיות, שיאפשרו לסטודנטים לקבל התנסות אמיתית לפני שהם יוצאים לשוק העבודה.

            "הסתיימו הזמנים שבהם בוגר או בוגרת של אוניברסיטה לא קיבלו כלים טכנולוגים או כלים חישוביים. ומצד שני, בוגרים שלא יודעים דברים בסיסיים במדעי הרוח. האתגרים של המאה ה-21 הם אתגרים מורכבים ורבי ממדים והבוגרים שאנחנו רוצים להוציא הם בוגרים מורכבים ורבי ממדים", אמר פרופ' גוסטבו מש, רקטור האוניברסיטה. 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.