תנועת אומ״ץ מתריעה לחשש באי סדרים מהותיים בניהול נכסי המדינה בחו״ל

פליצ׳ה-פלד-יו״ר-תנועת-אומ״ץ. צילום אומ"ץ

תנועת אומ״ץ מתריעה לחשש באי סדרים מהותיים בניהול נכסי המדינה בחו״ל ומבקשת להורות על העברת דירת שרד הרשומה על שמו של בנימין נתניהו בהיותו שגריר באו״ם בניו יורק, לבעלות המדינה.

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד, פנה ב 10 לפברואר אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מאיר לוין והביע חשש לאי סדרים מהותיים בניהול נכסי מדינה בחו"ל. פלד פתח את מכתבו בנתון כי משרד החוץ הינו המשרד הממשלתי שמחזיק במספר הנכסים הגדול ביותר בחו"ל, למשרד 103 נציגויות בחו"ל וכן 147 נכסים נוספים ובהם בתים של ראשי נציגויות, צירים, סגל וכן דירות שרד בבעלות המדינה.

יו״ר אומ״ץ מבקש להתייחס לביקורת משרד מבקר המדינה 2018-2019,  שם עולה כי לא מעט נציגויות משרד החוץ בחו״ל אינן מנהלות את רישומי הנכסים כנדרש ואינפורמציה לא מועטה לא הוזנה כלל במערכת ניהול הנכסים וכתוצאה מכך קיימים אי סדרים מהותיים בניהולם.

עוד מוסיף יו״ר אומ״ץ כי מביקורת של משרד מבקר המדינה לפני שנה עולה כי ההנחיות הפנימיות שעל פיהן פועל משרד החוץ נעדרת תורה סדורה ומפורטת לניהול כל הנכסים של מדינת ישראל בחו"ל.

בתנועת אומ״ץ מבקשים להדגיש כי ממצאיו של דו"ח מבקר המדינה משקפים ליקויים בטיפול של משרד החוץ במאות נכסים הנתונים לאחריותו בחו"ל, עוד עולה כי אין לאגף תכנון מקיף ומפורט בנושאי ניהול הנכנסים. משרד מבקר המדינה העיר את הערותיו על אי הסדרים והורה לעדכן את כל השינויים הנוגעים לסוגיה זאת.

מדובר בנכסים יקרי ערך בשווי מיליוני דולרים שהם רכוש המדינה ואי ניהולם באופן סדור על ידי משרד החוץ עלול לגרום להפסדים כבדים לקופת המדינה.

לאחרונה סוגיית ניהול נכסים בחו"ל ע"י משרד החוץ עולה שוב על הפרק בעקבות חשיפת דירת השרד הרשומה על שמו של מר בנימין נתניהו מאז היותו שגריר בניו-יורק לפני 33 שנים. בדצמבר 2019 פנתה תנועת אומ״ץ ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להעביר מיידית לידי המדינה דירת שרד של שגריר ישראל באו"ם הממוקמת בניו-יורק, ארה"ב, לבעלות המדינה. בפנייה ציינו אנשי התנועה

ששווי הדירה על פי פרסומים מוערך כיום בכ- 14 מיליון דולר, והיא עדיין רשומה על שמו  של שגריר ישראל באו"ם לשעבר וראש הממשלה בהווה, בנימין נתניהו. עוד נטען בפנייה כי הדירה נרכשה ע"י המדינה בשנת 1986 על מנת לאכלס את מגורי השגרירים באו"ם לדורותיהם ונרשמה משום מה על שם  השגריר נתניהו.


באומ״ץ מבקשים לחקור  את הסוגיה החמורה כשלעצמה ולפיה כיצד קרה שמדינת ישראל רוכשת דירה על שם שגריר ולא על שמה. אין תקדים לכך ששגריר המשרת במדינה כלשהי תירשם על שמו דירת השרד. עניין חמור זה דורש חקירה מקפת ויסודית.


לאומ״ץ נראה הנושא חמור כי במשך למעלה מ 30 שנה, לא נעשה דבר להסדיר את רישום הדירה כרכוש המדינה מאחר ומדובר בנכסי מדינה, תנועת אומ"ץ דורשת לבצע בדק בית מקיף ע"מ לאתר ולעצור את אי הסדרים, לתקן את הליקויים הנדרשים ובכך למנוע המשך בזבוז כספי ציבור.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.