תנועת אומ"ץ שוקלת לתבוע את מפלגת "אומץ לעם" עקב הטעיית הציבור

הישג לאומ"ץ: נמצא פיתרון לנכה ערירי שעמידר ניסתה לפנות מדירתו המאבק הציבורי שהובילה התנועה למען מרדכי כהן צדק זכה להצלחה ∙ צו פינוי נגד מרדכי בוטל והוא יקבל דירה חלופית עד לגיבוש הסדר קבוע ∙ יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד מתחייב: "נמשיך ללוות את התהליך" הישג חשוב לתנועת אומ"ץ ולצדק – ובשורות טובות מאוד למרדכי כהן צדק: מרדכי נכה ערירי מתגורר מזה שנים רבות בדירת דיור ציבורי בקרית שמונה. חברת עמידר הוציאה נגדו צו פינוי וזאת לאחר שסירבה לבקשתו לרכוש את הנכס, כפי שהחוק מאפשר לו. לאחר פנייתו של כהן צדק לתנועת אומ"ץ, שלח ראש התנועה פנחס פליצ'ה פלד מכתב בהול אל שר השיכון, זאב אלקין, בבקשה כי יתערב בפרשה העגומה. התנועה המשיכה לשמור על קשר רציף עם לשכתו של השר אלקין, וכן התנהלה מול גורמים נוספים על-מנת לסייע למרדכי, שמתקיים מקצבת ביטוח לאומי וחי לבדו לאחר שאחיו נפטר לאחרונה. המאבק התנהל גם במישור המשפטי, ורשם הצלחה: השופט אשר קולה, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, ביטל את צו הפינוי. בפסק הדין של קולה נקבע כי מאחר שדירתו הנוכחית של מרדכי לא ראויה למגורים, הוא יקבל דירה חלופית – וזאת עד להסדרת פתרון קבוע. באיגרת ששלח יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד לחברי התנועה הוא מודה למברכים הרבים ולכל מי שנרתם לעזרתו של כהן צדק. פלד התחייב כי "תנועת אומ"ץ תמשיך ללוות את התהליך, הן השלטוני והן המשפטי, עד אשר יימצא למרדכי הסדר קבע". ____________________ תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

תנועת אומ"ץ שוקלת לתבוע את מפלגת "אומץ לעם" עקב הטעיית הציבור

מפלגה חדשה בחרה להשתמש במילה "אומץ" – על אף שהבטיחה כי תשנה אותו תנועת אומ"ץ, שחרתה על דגלה את עיקרון הא-פוליטיות, טוענת לפגיעה במוניטין שלה יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד: "לא נהסס לנקוט בצעדים משפטיים, לרבות תביעה כספית"

במשך למעלה מ-15 שנות פעילות ציבורית נמרצת, יצרה לעצמה תנועת אומ"ץ, הנאבקת למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מוניטין מרשים. בין השאר התנועה חשפה את פרשת הצוללות, הגישה עתירות שהתקבלו ע"י בג"צ בסוגיות חשובות כגון תעריפי ארנונה לא אחידים, נאבקה למען נכי צה"ל, הובילה לחקירה פלילית של פרשיית שוחד חמורה שבה היו מעורבות חברת החשמל ו"סימנס", ועוד ועוד.

כעת השם הטוב של התנועה נמצא בסכנה – עקב הקמת מפלגה שבחרה לעצמה את השם "אומץ לעם". ברשימת מקימי המפלגה ניתן למצוא שמות מוכרים כגון אורלי וילנאי (שבינתיים, על-פי פרסומים שונים, הופרשה), פרופ' צביקה גרנות, ד"ר אמיר שחר, לימור פרירא ואחרים. מאז הקמת המפלגה, התקבלו פניות רבות בתנועת אומ"ץ – של אזרחים התוהים מדוע התנועה הא-פוליטית נכנסה לפוליטיקה.

ראשי תנועת אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, מיהרו לפנות לראשי המפלגה בדרישה כי יחדלו להשתמש בשם "אומץ". לפני כשבועיים התקבלה התשובה: "אל דאגה, השם שונה".

למרות ההתחייבות של נשות ואנשי המפלגה, נמשך השימוש בשם "אומץ". בנוסף, חלק מהמטרות של המפלגה מוצג באופן דומה למטרות תנועת אומ"ץ, ומחזק עוד יותר את הטעיית הציבור. בהתאם שלחו ראשי אומ"ץ אל ראשי המפלגה מכתב התראה חמורה: "אם לא תסירו לחלוטין – ולא למראית עין – את המילה 'אומץ' משם המפלגה לאלתר, וכן תוציאו הודעה לעיתונות הארצית בדבר שינוי השם – ננקוט בצעדים משפטיים".

פליצ'ה פלד הבהיר כי התנועה לא תהסס להגיש תביעה כספית בגין הפגיעה במוניטין, הן על הנזק שכבר נגרם והן על נזקים עתידיים. לנוכח המוניטין שרכשה תנועת אומ"ץ בעמל רב לאורך שנים רבות, הפיצוי הכספי, אם לא יהיה מנוס מלנקוט צעד זה, צפוי להיות משמעותי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.