תביעת רשלנות רפואית נגד המדינה: התלוננה על כאבי בטן והרופאים לא גילו שלקתה בסרטן

חוות דעת מומחה קובעת: הפיענוח של בדיקת CT שנעשו בבית החולים היה שגוי והטיפול שניתן לא תאם את הסטנדרט הרפואי
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

תושבת אזור הצפון, בשנות ה-60 לחייה, שהוריה חלו בסרטן, התלוננה במשך זמן רב על כאבי בטן שאינם חולפים, אולם הרופאים שבדקו אותה, גילו באיחור רב שהיא סובלת מסרטן, שממנו נפטרה. עתה, תובעים בעלה האלמן ויורשיה, פיצויים ממדינת ישראל על רשלנות רפואית.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה ועו"ד איאד מטאנס, מומחים לרשלנות רפואית, מגולל סיפור המקרה שהחל לפני כ-7 שנים. בעקבות כאבי בטן תחתונה,  פנתה האישה לרופא שגילה רגישות במישוש הבטן והפנה אותה למיון בביה"ח פוריה.. שם עברה בדיקת CT, בחשד לדלקת תוספתן. בעקבות הבדיקה הופנתה  לגניקולוג שקבע כי "אין בעיה גניקולוגית חריפה". אחרי בדיקות דם ושתן, שוחררה" עם חשד לדלקת בדרכי השתן וללא כל המלצות על מעקב גניקולוגי כלשהו."

מאחר והכאבים לא פסקו, פנתה האישה כמה פעמים לרופא המשפחה, עברה בדיקות וצילומים אך ללא שינוי במצבה. כחמשה חודשים  היא הופנתה שוב למיון  בפוריה ועברה פעם נוספת בדיקת  CT בטן. בסיכום נרשם  "… ממצאים אלה הודגמו ללא שינוי מהותי בהשוואה ל-CT קודם ". בעקבות זאת, היא שוחרה לביתה עם הפנייה לבדיקה נוספת.

כעבור מספר ימים, פרופ' רבקה זיסין, מומחית לרדיולוגיה אבחנתית ומנהלת יחידת ה-CT בבי"ח מאיר, שעיינה בשתי בדיקות ה-CT  קבעה  ביו השאר כי קיים "תהליך גידולי מפושט". האשה פנתה למרפאה הגניקואונקולוגית בבי"ח שיבא, שם איבחנו שהיא סובלת מגידולי בשחלה דרגה C3 עם פיזור גרורתי. האישה עברה ניתוח כריתי, טיפולי כימותרפיה רבים, לאחר הפוגה קצרה, אובחנה הישנות מחלה עם החמרה בפיזור הגידול בחלל הבטן.

הרופאים החליטו שהיא תשתתף בטיפול ניסוני והושגה הפוגה של המחלה שחזרה כעבור כשנה. למרות טיפולים כימותרפיים נוספים "המחלה המשיכה להתקדם ולהחמיר" והאישה סבלה מתופעות לוואי קשות עד לפטירתה ממחלת הסרטן לפני כשלוש שנים.

לתביעה צורפה  חוות דעת של מומחה לרדיולוגיה אבחנתית, שעיין בתקליטורי ה-CT שבוצעו בבי"ח פוריה, והגיע למסקנה כי פענוח הבדיקה הראשונה " היה שגוי, שכן פוספס ממצא בקוטר כ-17.7 מ"מ". בנוסף צורפה לתביעה חוות דעת של  מומחה לרפואה פנימית ואונקולוגיה, שבדק את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וקבע בין היתר כי הטיפול הרפואי שניתן לאישה "לא תאם את הסטנדרט הרפואי המקובל והסביר בזמנים הרלוונטיים לאירועים".

התביעה משאירה לבית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים שתקבל משפחתה של האישה שנפטרה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.