שלחה את העובד "להיות זומבי"

עו"ד סאמי אבו ורדה: הוועדה נהגה בברירת מחדל של כל תיקי אי כושר ושלחה את העובד להיות מפעיל חניון
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

מה קורה כשאדם הסובל מבעיות רפואיות קשות אינו יכול להמשיך בעבודתו?  מסתבר כי כאשר עינינו מגיע לוועדה רפואית, תשובתה תהיה  ברוב המקרים, שהאיש יכול להמשיך ולעבוד כ: מפעיל חניון, עמדת מודיעין וכו'.

כך קרה גם במקרה של עובד כבן 50, שעבד כמפעיל ופוטר לפני כשנתיים מעבודתו לאחר כאבי ברכיים שנמשכו שנים, קיבוע של מפרק שורש ידו השמאלית.  ועדת ערערים של כלל פנסיה וגמל, שללה את בקשתו לפנסיית נכות בשל אובדן כושר עבודה.

הוועדה לאחר דיון קצר קבעה שהוא אומנם לא יכול להרים משאות כבדים, אבל מסוגל לעבודות קלות בישיבה כמו מפעיל חניון, קופאי, עמדת מודיעין ועוד.

החלטה זו "הקפיצה" וקוממה את עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף, שהזדרז להגיש ערעור לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ולטעון כי "הוועדה אפילו לא קיימה מינימום דיון בדבר מקצועו של המערער, השכלתו, יכולותיו המנטליות ואף לא יכולותיו הפיזיות".

יתרה מכך טוען עורך הדין, הוועדה "לא בחנה עבודות סבירות אחרות התואמות את השכלתו, גילו, נכויותיו ויכולותיו".

מה כן עשתה הוועדה? כך כותב עו"ד סאמי אבו ורדה במילים  חריפות בכתב התביעה "הוועדה עשתה שימוש בפטנט הידוע לכל- עמדת מודיעין בחניון וכדומה, והרי בשביל לפתוח ולסגור חניון, אדם לא צריך יותר מאשר עין אחת ושתי אצבעות ביד אחת, ובטח לא צריך שתי רגליים ואת היד השנייה. מספיק זומבי עם עין אחת, נחיר אחד, אוזן אחד ושתי אצבעות ביד אחת וכל השאר מיותר בשביל לעבוד בעבודה אשר ציינה הוועדה".

לאור טענות אלה מבקשת התביעה שבית הדין יורה להחזיר את הדיון לוועדת הערעורים עם הוראות והנחיות כיצד יש לבדוק, לדון ולמצוא את הדרך להיטיב עם העובד במצבו הגופני.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.