רכבת ישראל מובילה את חוד החנית בתחום הטכנולוגיה הרכבתית העולמית

מחזקת את מעמדה כמובילה עולמית בתחום הסייבר הרכבתי וחונכת מרכז ניטור קיברנטי רכבתי -Rail soc- ראשון מסוגו בעולם
מנכל רכבת ישראל מיכאל מיכה מייקסנר בטקס חנוכת מרכז הניטור הקיברנטי החדש
קרדיט תמונות: צילום פרסום

מרכז הניטור הינו מרכיב אסטרטגי בזינוק הטכנולוגי אותו מבצעת רכבת ישראל, הכולל הטמעת מערכות איתות פורצות דרך המבוססות סלולאר, מעבר להנעה חשמלית בעזרת המערכות החדישות ביותר, עולם המינהור והגישור וקליטת צי הנייד מהמתקדמים בעולם

בעשור האחרון הכפילה רכבת ישראל את מספר הנסיעות המבוצעות בה, והפכה לגורם תחבורה חיוני ומוביל במשק הישראלי. במקביל הפכה רכבת ישראל לקטר הטכנולוגיה הרכבתית העולמית, עם  ניצול תהליך הפיתוח המואץ אותו מבצעת החברה להטמעתן של  מערכות פורצות דרך. בשנים האחרונות מפעילה הרכבת מספר מנהרות ארוכות, המשלבות מערכות בקרה ותפעול מהמתקדמות והבטוחות בעולם. במקביל פועלת להטמעת מערכת איתות מבוססת סלולאר (GSM-R), שישראל היא מהמדינות הראשונות בהן היא תותקן. פרויקט החישמול אותו מבצעת החברה כולל התקנת מערכות הולכה ובקרה תשתיות חשמל חדישות, והצטיידות בצי הנייד החשמלי החדיש ביותר.

תהליכים אלה, לצד חניכת המרכז היום, שמים את רכבת ישראל במוקד העשייה הרכבתית העולמית, ומביאים כבר היום לנסיקה בכמות שיתופי הפעולה הנרקמים בין רכבת ישראל לחברות רכבת מקבילות בעולם.

הטכנולוגיות המוטמעות כיום, לצד מערכות ותיקות יותר אשר הפכו מאנאלוגיות לדיגיטליות, מגדירות את רכבת ישראל כ"תשתית מדינה קריטית" בהתאם להנחיות מערך הסייבר הלאומי. אגף הסייבר ברכבת, שבנייתו מושלמת בימים אלה, וכולל את מרכז הניטור החדש, מספק מענה הן לאיומי סייבר מצד תוקפים משמעותיים (מדינות וארגונים) והן מצד גורמי טרור.

בטקס חנוכתו של ה-Rail Soc החדש שהתקיים היום (ראשון), בירך מנכ"ל רכבת ישראל, מר מיכאל (מיכה מייקסנר) את עובדי הסייבר ברכבת, תחום אותו מובילים מנהל אגף התיאום והאסטרטגיה, ד"ר אלכס דן, יעל מור מנהלת יחידת הסייבר ועובדי ה-Soc החדש. בדבריו הודה המנכ"ל למר רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי, על שותפות הדרך והעשייה המשותפת, וכן לחברת רפאל, אשר הקימה ומתפעלת את המרכז החדש, על המערכות המתקדמות שבו, וביניהן מערכת הניטור QRadar של I.B.M/.

בנוסף לברכות, ציין מנכ"ל הרכבת כי "מרכז הגנת הסייבר החדש, מהמתקדמים בעולם בתחומו, מהווה נדבך חשוב בהקמת קשת התשתיות הטכנולוגיות של רכבת ישראל, המהווה מרקם של מערכות תפעוליות וטכנולוגיות. המרכז יופעל כמו כל מוקדי הרכבת במתכונת של 24/7 וישדרג את יכולות הסייבר של הרכבת, שתפקידן להבטיח הגנה מיטבית על המערכות ובטיחות תנועת הרכבות."

רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי אמר "רכבת ישראל השלימה היום נדבך חשוב בהגנת הסייבר. היכולת לגילוי וזיהוי מוקדם בשילוב מעגלי ההגנה הנוספים, שמים את רכבת ישראל בחזית ההגנה והקידמה הטכנולוגית להגנת סייבר בתחבורה יבשתית. זהו חלק חשוב ממהלך לאומי שלם של מערך הסייבר  להגנה בתחום התחבורה.  רכבת ישראל היא חלוצה עולמית בהגנת סייבר ומדינות ותעשיות רבות מתעניינות במודל הישראלי לאבטחת הסייבר בתחבורה".

אושרי לוגסי, סמנכ״ל שיווק ישראל ברפאל, בירך על השלמת הפרויקט ואמר: ״פרויקט הגנת הרכבת הינו פרויקט ייחודי בעולם מבחינת התפיסה המערכתית שלו, ומתבסס על מיטב הטכנולוגיה המובילה בשוק שמביאה לידי ביטוי את הידע הרב שנצבר ברפאל. כזכור, זהו פרויקט הסייבר  השלישי במספר אותו מובילה רפאל בהגנה על תשתיות לאומיות, קדמו לו חמ״ל הסייבר הלאומי בבאר-שבע, והגנה על מאגר האשראי של בנק ישראל״/ בפרויקט נבנתה מתודולוגיית תפעול ותגובה בשיתוף עם יחידת הסייבר של הרכבת. צוות SOC ייעודי אשר גויס והוכשר ע"י רפאל, יפעיל את ה- SOC תחת הנהלתו של מנהל SOC מהרכבת. הפרויקט בוצע בשיתוף חברת מטריקס כקבלן משנה."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.