רוכב אופניים שנתקע בבור בכביש

עו"ד לידור פוגל אורן

יקבל פיצוי של 200 אלף שקל

הרשות המקומית באמצעות חברת הביטוח תשלם את הפיצויים

רכיבה על אופניים בכבישים מסוכנת לא רק מחשש לפגיעה על ידי כלי רכב חולפים, אלא גם מפציעה עקב תנאי כביש קשים. זה מה שקרה לרוכב אופניים מאזור הקריות, שנחבל מבור שהיה בשולי הכביש ונפגע.

באמצעות עו"ד לידור פוגל- אורן מקרית ביאליק, מומחית לנזקי גוף, תבע הרוכב, בשנת ה-50 לחייו, בבית משפט השלום בחיפה את המועצה המקומית מעיליא שבתחומה אירעה התאונה לפני כשנתיים וחצי. בתביעה נטען כי הרוכב עף מאופניו שכב מדמם מבלי יכולת להתרומם כשהוא חושש שרכב חולף יפגע בו. כעבור כמה דקות הגיעו למקום חבריו לקבוצת הרכיבה שפינו אותו למרכז הרפואי בנהריה.

הרופאים בבית החולים אבחנו כמה שברים בעיקר בצד ימין של גופו. הוא עבר טיפולים  שונים, כולל פיזיותרפיה והידרותרפיה ובמשך כ-4 חודשים לא היה מסוגל לעבוד כלל. אולם בכך לא הסתיימו תלאותיו, הוא החל לסבול מחרדות עקב התאונה, סיוטים ונדודי שינה וטופל בתרופות פסיכיאטריות.

לתביעה צורפו חוות דעת של מומחה לכירורגיה של הכתף שקבע כי הרוכב סובל מנכות אורתופדית של 15% לצמיתות ושל רופאה מומחית בפסיכיאטריה שקבעה כי הוא סובל גם מנכות נפשית של 30% לצמיתות.

 בתביעה מציינים כי אחרי התאונה פנה רוכב האופניים  למוקד העירוני של המועצה המקומית מעיליא ודיווח על המפגע כדי ש"אנשים נוספים לא יפגעו" ולדבריו אכן המועצה תיקנה את המפגע בשולי הכביש וגם  התקשרו אליו לדווח על כך ולהודות לו על שהסב את תשומת ליבם לבעיה.

 בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, ישלמו מועצת מעיליא וחברת הביטוח איילון סך של 200,000 שקל פיצוי לרוכב האופנים.

עו"ד לידור פוגל אורן מציינת כי כפי שנקבע בפסיקה המציאות הישראלית, היא כזו אשר כמעט ולא קיימים מסלולי רכיבה מסודרים לרוכבי אופניים. לכן, כשהרכיבה על המדרכות אסורה עפ"י דין בכדי לא לסכן הולכי רגל, לא נותר לרוכבים ברירה אלא להשתמש בכבישים, ובמיוחד בשולי הכבישים. משכך חשוב ביותר כי הגורמים האחראיים, כגון, רשויות מקומיות, ידאגו לתקינות שולי הכבישים ולהסרת כל מכשול העלול לפגוע ביכולת רוכבי האופניים להשתמש בהן בבטחה.

 מצורף צילום של עו"ד לידור פוגל אורן צילום: קרנית יהב-רק

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.