פסיקה יוצאת דופן: בית הדין לעבודה קבע אחוזי נכות של ביטוח לאומי

בעבר ביה"ד לעבודה היה רק מחזיר את הדיון לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

פסיקה יוצאת דופן של נשיא בית הדין לעבודה בחיפה בערעור שהוגש על החלטה של וועדה רפואית לערערים של הביטוח הלאומי. השופט אלכס קוגן, לא הסתפק בהחזרת הדיון לוועדה אלא קבע גם את גובה אחוזי הנכות שעל הוועדה לפסוק למערער.

הדיון התקיים לאור בקשה שהגיש עו"ד  סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזיקין וביטוח לאומי, שטען בפני השופט כי בפרוטוקול ועדת הערעורים שדנה  בבעיות הרפואיות של המערער, הושמטו מהחישוב הסופי אחוזי נכות שהוועדה קבעה לו.

על פי הפרוטוקול, היה איש אמור לקבל 20%  נכות בשל התרופפות קיר הבטן לאחר כריתה חלקית של הקיבה בשל גידול ועוד 10% נכות בשל "צלקת מכוערת". אבל הוועדה קבעה לו רק 10% נכות בשל התרופפות קיר הבטן. כאמור הורה השופט לתקן זאת ולקבוע למערער 20% נכות.

כמו כן, נטען בערעור כי לאיש היו גם צלקות באזור הפנים ושם קבעה לו הוועדה רק 5% נכות בשל נזקי שמש וכן 5% נכות בשל צלקת בגשר האף. לטענת עו"ד  סאמי אבו ורדה "לא מובן מדוע הופרדו הצלקות על הפנים לסעיפים קטנים" ולא לסעיף ראשי אחד.

השופט פסק כי על הוועדה לתקן את הנכות בגשר האף ל-10% וכן יהיה עליה לנמק מודע  הוא קיבל על נזקי שמש רק 5% נכות כאשר גם נזקים אלה נמצאים על הפנים ואין הבדל בינם לבין הצלקת בפנים.

"אין מספק שמדובר בהחלטה יוצאת דופן של בית הדין לעבודה שלא מסתפק בהחזרת הדיון לוועדה הרפואית אלא גם קובע לוועדה , בחלק מהמקרים, כמה אחוזי נכות לתת למערער" אומר עו"ד סאמי אבו ורדה ומוסיף " כנראה שבמקרה יוצא דופן זה גם בית הדין השתכנע מחוסר ההיגיון שבהחלטת הוועדה הרפואית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.