סטודנטים מאוני' חיפה שמידע אישי עליהם נחשף ברשת

איתן פלג. צילום: ירון מינץ

יקבלו פיצוי בסכום המרבי בחוק של עד כ- 71,000 שקל

  • לאחר הגשת התביעה והליך גישור הגיעו הצדדים להסכם פשרה

לפני כשנה, התפוצצה פרשת חשיפת פרטים אינטימיים של 250 סטודנטים מהחוג לפסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה במנוע "גוגל". עשרות סטודנטים, הגישו באמצעות עו"ד איתן פלג מחיפה, תביעות אישיות על פגיעה בפרטיות ולשון הרע נגד האוניברסיטה וחברת הביטוח הראל.

לאחר שעורך הדין  ניהל, בהמלצת בית משפט השלום בחיפה, הליך גישור אינטנסיבי , קבוצה ראשונה של 32 סטודנטים יקבלו על פי הסכם הפשרה סכום כולל של כ- 700,000 ש"ח. שיתחלקו בהתאם למידת החשיפה של הפרטים האישיים של כל סטודנט.

בתביעה נטען כי האוניברסיטה הודיעה לסטודנטים שהתיק שלהם חשוף ברשת. כעבור שלושה ימים הודיעה כי הסרת המידע מהרשת לא בוצעה כראוי ורק לאחר פנייה נוספת לחברת גוגל הוסר כל המידע .הסטודנטים מסרו לאוניברסיטה "חומר רגיש הנוגע לצנעת חייהם האישיים, עברם התעסוקתי, עברם המיני ועוד". עקב החשיפה ברשת לטענתם  היתה פגיעה בפרטיות שלהם.

במסגרת ההליך התבררו פרטי הפרשה והסיבות שהביאו למחדל. לדברי עורך דינם התביעה הוגשה על פגיעה בפרטיות מבלי שלאף אחד מהסטודנטים נגרם נזק מוכח וכן מתוך רצון להבין את שקרה, במטרה למנוע הישנות מקרים מצערים כאלה בעתיד. 

בהסכם הפשרה נקבע  כי הסטודנטים שהמידע שנחשף בעניינם היה רגיש במיוחד יקבלו פיצוי מרבי הקבוע בחוק במקרים לא ניתן להוכיח נזק, עד כ- 71,000 ש"ח. כאשר כל אחד קיבל פיצוי לפי מידת הרגישות של החומר שנחשף.  למרות שמדובר בקבוצה גדולה של תובעים, עורך הדין איתן פלג ניהל כל תביעה באופן פרטני ונפרד על מנת לשמור על פרטיות הסטודנטים ועל התביעות הוטל חסיון בשל צנעת הפרט.

עתה  נמשך הדיון על תביעותיהם של כ-20 סטודנטים נוספים, מתוך תקווה שההסכם שהושג יסייע לסיום הטיפול גם בקבוצה השנייה.

עו"ד איתן פלג מציין כי תקופת ההתיישנות בתביעות אלה היא שנתיים בלבד, כך שסטודנטים  אחרים שנפגעו יכולים לתבוע רק עד סוף שנת 2022, שכן הפרשה אירעה בדצמבר 2020….

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.