נהנו מקיצבאות של 100% נכות בעת שעשו פילאטיס וסחרו בסמים: שוטרי המחוז הצפוני עצרו אם, שלושת בנותיה ושתי נשים נוספות בחשד שהונו את הביטוח הלאומי במשך עשר שנים וגרפו לכיסן ארבעה מיליון שקלים מכספי ציבור.

שוטרי המחוז הצפוני פתחו בחקירה סמויה בשת"פ עם אגף החקירות בביטוח הלאומי- עם הצפת מידע אודות אישה בת 53 אשר הפעילה את שלושת בנותיה ושתי נשים נוספות כאשר הכריזו על נכות של 100%, תוך הצגת מצגי שווא, זיוף מסמכים ומסירת מידע כוזב בעת שעבדו בתחום האסתטיקה, עשו כושר ואף סחרו בסמים.

החקירה התנהלה במשך חודשים ארוכים תוך מעקב ואיסוף חומרים ומידע על החשודות. אמש (13.08.23) בשעות הבוקר הפכה החקירה לגלויה, עת פשטו בלשי היחידה יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי על בתיהן של החשודות.

בחיפוש בביתה של האם נתפסו סמים בכמות שלא לצריכה עצמית ומעל ל17,000₪ במזומן. כמו כן בחיפוש שנערך אצל אחת מבנותיה נתפסו רובה אוויר ואקדח אוויר אשר הוסלקו בתוך ארון הבגדים.

ממצאי החקירה הסמויה חשפו ניצול ציני ועברייני של הקלות לציבור, הקשורות להליכי קבלת הכרה בנכות ונועדה להטיב עם האזרחים הזקוקים להן. מעשי המרמה המיוחסים לחשודות הביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת המוסד על חשבון כספי הציבור ומי שבפועל באמת זקוק לסיוע.

בהתאם להתפתחויות החקירה בכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו עד כה ובהמשך, כחלק מהליך אכיפה כלכלית כנגד המעורבות.

מצ״ב תמונות מהפעילות- קרדיט, דוברות המשטרה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.