תנועת אומ״ץ דורשת מהשר לשירותי דת, יצחק וקנין, לפעול בדחיפות ליישום החוק להקמת בתי קברות לישראלים לא יהודים

יו״ר-אומ״ץ-פליצ׳ה-פנחס-פלד. צילום אומ"ץ

תנועת אומ״ץ פנתה השבוע לשר לשירותי דת, יצחק וקנין, בדרישה ליישם את חוק בניית בתי קברות לישראלים שאינם יהודים. על המכתב חתומים יו״ר אומ״ץ, פליצ׳ה פלד, עוה״ד עמית עוז, חבר בצוות המשפטי של התנועה וד״ר מאיר מונסליזה חבר הנהלת התנועה.

 

בפנייה מציינים הפונים כי בעקבות פרשת פטירתו של אמן הגיטרה הבין לאומי רוני פיטרסון שב ועלה לכותרות הקושי הניכר העומד בפני אזרחים ישראליים שאינם יהודים הנזקקים לקבורה בישראל, המשלמים דמי בטוח לאומי כחוק וחלקם הגדול משרת במערכת הביטחון.

עוד טוענים השלושה:  ״ע"פ הקיים נדרש מי שאינו יהודי לשלם סכומים של עשרות אלפי שקלים למימון הוצאות קבורתו נתון שאינו עולה בקנה אחד עם חוק קבורה 1996״. להבנתם קיים חוק בו אמורים היו לקום לפני שנים בתי קברות לישראליים לא יהודים אשר יאפשרו קבורה חינמית לנפטרים. מעבר לקושי של מציאת מקום קבורה בישראל למי שאינו יהודי נוסף גם העול הכלכלי הבלתי אפשרי של מימון מקום הקבורה.

הפונים מדגישים כי מיותר לציין כי מצב זה מהווה משום פגיעה חמורה בעיקרון השוויון בפני החוק ומהווה כשעצמו ניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וכמובן פגיעה בערכי היהדות המעניקים "מקום לגר בקרבנו" וחמלה. בתנועת אומ״ץ מבקשים מהשר לשירותי דת לפעול בדחיפות לתיקון מצב בלתי אפשרי זה למען הצדק האנושי, היהודי ובהתאם לחוק.

 תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות:

ליו״ר אומ״ץ – פליצ׳ה פנחס פלד       בנייד:     052-3642376

לדוברת אומ״ץ – מיכל אדר                בנייד:     054-4562180

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.