תנועת אומ"ץ תובעת לחקור את החוקרים

יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד עם שר המשפטים גדעון סער. עיבוד תמונה הללי אורגינל

תנועת אומ"ץ תובעת מראש מח"ש לחקור באופן מידי את השוטרים המעורבים בהשתלות הרוגלות. יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד: "יש לזמן את כל החשודים למסירת גרסה במועד מוקדם ככל האפשר, בטרם החקירה תשובש" ∙ בתנועה מביעים חשש כבד מפני ניסיונות טיוח של הפרשה החמורה, שמהווה "יום כיפור של רשויות אכיפת החוק"

תנועת אומ"ץ ממשיכה לפעול בנחישות על-מנת לוודא כי השימוש הנרחב של משטרת ישראל בתוכנות ריגול, בניגוד לחוק לכאורה, ייחקר לעומק. לאחר הדרישה לעצור את כל המינויים בשירות הציבורי, פנו ראשי התנועה לעוה"ד קרן בן מנחם, העומדת בראש המחלקה לחקירות שוטרים, בתביעה כי תורה על פתיחת חקירה פלילית בנושא.

הדרישה מופיעה במכתב ששלחו יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, לראש מח"ש, וכן לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, שר המשפטים גדעון סער ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי. "יש לפתוח בחקירה פלילית בפרשת השתלות תוכנות הרוגלה לאזרחים שלא פשעו, ויש לזמן את כל החשודים למסירת גרסה במועד מוקדם ככל האפשר".

פלד ומינא מדגישים את חשיבות מימד הזמן: "כבר עתה, בניסיון לגמד את הפרשה שהינה יום הכיפור של מערכת אכיפת החוק, יש הדלפות כי מדובר באירוע נקודתי. אלו הן עבירות חמורות מאוד ברף הגבוה. מחובתך לפתוח בחקירה פלילית בטרם זו תשובש".

פלד אף מזכיר לבן מנחם את גרירת הרגליים שלה בנוגע לפנייה קודמת של תנועת אומ"ץ – לחקור את המפכ"ל הקודם, רוני אלשיך, וכן קצינים נוספים, בפרשת השחיתות במחלקת הרכש במשטרה (מול חברת "המימד החמישי"). "אם הייתה הפרשה ההיא נחקרת באופן ראוי, יסודי וממצה, ייתכן ולא היינו נחשפים למפלצת שמתגלה כעת בפנינו, השתלת רוגלות בניגוד לדין לאזרחים ולבעלי תפקידים".

בתנועת אומ"ץ מבהירים כי זהו ניסיון אחרון, כמעט נואש, לשקם את האמון הציבור במערכת, לנוכח מה שמוגדר ע"י ראשי התנועה כ"פיגוע בדמוקרטיה". "אסור לשתוק ולעבור לסדר היום ללא בירור עמוק ויסודי של הנושא והעמדת כל האחראים לדין פלילי", סיכמו פלד ומינא את הפנייה הדחופה לראש מח"ש ולשרים האחראים על אכיפת החוק בישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.