כתב אישום נגד שני אחים תושבי מגדל העמק בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה למחשב לביצוע עבירה וקבלת דבר במרמה

פוזיציה!
פוזיציה!

פרקליטות מחוז צפון- פלילי הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת  כתב אישום נגד  שני אחים – אשר(30) ונועם (25) אורן וחברם תומר חמוי (20),  תושבי מגדל העמק בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה למחשב לביצוע עבירה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עבירות על חוק הגנת הפרטיות.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד ג'וזף מאיו  עולה כי בין החודשים דצמבר 2018 ועד למעצרם בחודש ינואר 2020 קשר הנאשמים קשר  לביצוע עבירות של הונאת בנקים ולקוחותיהם, במספר שיטות עברייניות, תוך ביצוע פעולות מתוחכמות להסוואת זהותם, ושיטות העבודה שלהם, ותוך הסוואת מקור הכספים שהתקבלו במרמה, וזהות בעליהם, וקיבלו  במרמה, סכומים בשווי של מאות אלפי שקלים.   

הנאשמים  הצטיידו במידע אישי של קורבנות, יצרו קשר עם קורבנות פוטנציאליים, תוך התחזות לעובדי הבנקים, וקיבלו, במרמה ושלא כדין, גישה מרחוק לחשבונות הקורבנות. משקיבלו גישה לחשבון, וחזקה מלאה בכלל כספי הלקוחות, חסכונותיהם, התחייבויותיהם וכו',

כמו כן  פעלו  הנאשמים להלבנת הכספים באמצעות משיכתם מכספומטים על ידי קוד אישי ומרחוק, תוך הסתרת זהויות הצדדים בכספים והסתרת תנועותיהם. לשם כך הגדילו הנאשמים   לעשות ושינו את פרטי הזיהוי של הקורבנות על מנת שיוכלו לפעול בחשבונותיהם ביתר קלות ובלא מפריע.

במקרים אחרים העבירו הנאשמים  את הכספים מקורבן לקורבן, וזאת לשם הסתרת והסוואת התנועות בכספים, ורק לבסוף משכו את הכספים באמצעות כספומט מרחוק וללא צורך בכרטיס. 

עוד  עולה כי קיבלו הנאשמים  במרמה גישה אל פרטי חשבונות וכרטיסי אשראי של קורבנות ונהגו להטעין כרטיסי מתנה (גיפט קארד) של חברת "באי מי" וחברות נוספות, ובאמצעות כרטיסי המתנה ונהגו לרכוש לעצמם דברי יוקרה, זאת תוך הסוואת מקור הכספים.  

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים במשפטיים נגדם

התיק נחקר ע"י יחידת ההונאה של ימ"ר מחוז צפון – משטרת ישראל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.