חוגגים 65 שנים של עלייה

ארועי חג החנוכה בנוף הגליל

נוף הגליל קיימה השבוע אירוע הצדעה חגיגי לכבוד קהילות העולים שנקלטו ב-65 שנות קיומה  

בסימן חגיגות ה–65 לנוף הגליל, התקיים ביום שלישי השבוע, אירוע הצדעה מרשים לכבודן של קהילות העולים שהגיעו לעיר מיום היווסדה, בחנוכה 1956. האירוע אורגן על ידי אגף הקליטה, בניהולה של סבטלנה יעקובוביץ' והתקיים במעמד ראש העיר, רונן פלוט ומנכ"ל משרד העלייה והקליטה, רונן כהן.

כיאה לעיר אשר מיום הקמתה מובילה בקליטת עולים, האירוע נפתח בתצוגה מרשימה של תערוכות אומנות פרי יצירה של עולים חדשים וותיקים. באי האירוע נהנו גם מיריד מאכלי עדות שונות וצפייה חווייתית במופעי ריקוד אותנטיים, תלבושות ומוזיקה מכל קצווי תבל.  מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, רונן כהן, ברך על היוזמה ואמר כי נוף הגליל היא סיפור הצלחה ארצי בקליטת עלייה. "העיר מהווה דוגמה ומופת לקליטת עלייה מוצלחת", אמר.

 ראש העיר, רונן פלוט, ציין בדבריו כי נוף הגליל נבנתה וצמחה על ידי עולים ובהווייתה מגלמת את ערכי קליטת העלייה. ראש העיר הדגיש את התרומה האדירה של גלי העלייה הגדולים לצמיחתה של העיר והפיכתה לבירת הגליל. "נוף הגליל תמשיך להוביל במספר העולים החדשים המגיעים אליה ותדאג לחבק וללוות אותם כל הדרך בקליטתם והשתלבותם המלאה בחיי העיר", אמר ראש העיר פלוט וציין כי שנת  2021 סומנה ביעדי העירייה כ"שנת העלייה", ובתוך כך נקלטו במהלך השנה 1,500 עולים חדשים, מספר שיא שלא היה כמוהו מזה שני עשורים. לראשונה נקלטו השנה גם עולים מצרפת וקבוצה גדולה של קהילת בני המנשה. "מטרת האירוע היא לחגוג את העלייה, להודות עליה ועל תרומתה לעיר ובתוך כך להתחייב להמשיך ולעשות על מנת להביא לעיר עוד ועוד עולים חדשים מכל קצות תבל", סיכמה מנהלת אגף הקליטה, סבטלנ יעקובוביץ'.

אירוע ה"הצדעה לעלייה" התקיים במרכז התרבות ברקוביץ'. החלק האמנותי כלל הופעה מרגשת של להקת "שלווה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.