בתום מאבק מתמשך של עיריית חיפה:
בית המשפט נעתר לבקשת העירייה והורה על פינויו של עסק לאחסון חומרי בניין שפעל בניגוד לחוק על גדות נחל סעדיה

בית המשפט נעתר לבקשת העירייה והורה על פינויו של עסק לאחסון חומרי בניין שפעל בניגוד לחוק על גדות נחל סעדיה
קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה

עיריית חיפה הגישה אתמול (שלישי, 6.9) בקשה לבית המשפט לפינוי עסק, שפעל ללא רישיון ואשר עסק באחסון חומרי בנייה ופסולת בניין, אשר השתרע על שטח גדול לאורך גדול נחל סעדיה.

בקשת העירייה הוגשה על בסיס עבודת חקירה יסודית ממושכת ע"י אגף האכיפה העירוני. בין היתר כללה החקירה ביקורים, תצפיות וכיו"ב ובמהלכה התגלה, כי במקום מתנהל עסק ללא רישיון, בחלקו על קרקע פרטית ובחלקו האחר על שטח ציבורי רגיש לאורך גדות נחל סעדיה, שהינו בעל ערך אקולוגי גבוה ואחד מבתי הגידול הייחודיים בחיפה.

בפנייתה לבית המשפט הבהירה עיריית חיפה, כי התנהלותו ופעילותו של בית העסק במקום, גורמות לפגיעה חמורה ומשמעותית בערכי הטבע, לרבות זיהום ומפגעים חמורים לנחל ולסביבתו וכן גורמות לאבק ולנזקים לצמחייה הטבעית ולבעלי החיים במקום. בעקבות ממצאי החקירה שביצעה העירייה, נרשם כנגד מפעילי העסק דוח גילוי עבירה בגין ניהול עסק ללא רישיון, תוך גרימת מפגעים סביבתיים חמורים.

כאמור, בעקבות פניית העירייה, נעתר ביהמ"ש לבקשה והורה על מתן צו, המורה על סגירת בית העסק ופינויו מהמקום וכן על הסרת המפגעים והשבת המצב לקדמותו.

רה״ע, ד״ר עינת קליש רותם: ״אנו נילחם בכל עבריינות סביבתית ומקרה זה הוא דוגמא למען יראו וייראו. אני מודה לראש אגף הפיקוח הכללי, מר אילן חודדה ולמחלקה המשפטית בהובלת מהלך חשוב זה״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.