ארגון "יוזמות אברהם" פנה לשר האוצר בדרישה לעצור את הקיצוצים בתקציבי החברה הערבית: "גדולים בצורה חסרת פרופורציה, בייחוד לנוכח הפשיעה הגואה"

ארגון יזמות אברהם

ארגון "יוזמות אברהם" הפועל לקדם שוויון ושילוב בין יהודים וערבים בישראל פנה היום (חמישי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפנייה דחופה בקריאה לעצור את הקיצוצים המסיביים בתכניות השונות המיועדות לחברה הערבית בישראל ובהן בין היתר בתוכנית החומש לצמצום פערים חברתיים-כלכליים בחברה הערבית, בתוכנית למיגור הפשיעה והאלימות, בתוכנית לפיתוח בקרב האוכלוסיה הבדואית בנגב ועוד.

נזכיר שכחלק מהיערכות המדינה להצבעה על תקציב 2024 הוצעו תיקונים לפיהם ייערך קיצוץ של 15% בכלל התוכניות הללו – כלומר, פי 3 מהקיצוץ הרוחבי.

במכתב מבהירים המנכ"לים השותפים בארגון "יוזמות אברהם", ד"ר ת'אבת אבו ראס ואמנון בארי-סוליציאנו, כי מדובר בקיצוץ לא מידתי, שמגיע בתזמון מסוכן ועלולות להיות לו השלכות קשות על החברה הערבית בישראל והחברה הישראלית כולה: "הקיצוצים בתקציבי החברה הערבית גדולים בצורה חסרת פרופורציה, ובאים בתקופה שהיא ממילא מצב חירום בחברה הערבית, לנוכח הזנחה ותת-פיתוח ארוכי שנים, ובייחוד לנוכח הפשיעה הגואה שגבתה את חייהם של 244 אזרחים ותושבים בשנת 2023".

"בנוסף לקיצוצים קשים אלה, בתקציבים הנחוצים כאוויר לנשימה, מוצע גם לעצור את התקציבים לתגבור הרשויות הערביות בסך 200 מיליון ₪ לשנה ולכך מתווסף קיצוץ בתקני כוח אדם במשטרת ישראל, על סך 430 מיליון ₪.

"העלויות של כל התופעות הקשות מהן סובלת החברה הערבית למשק המדינה מוערכת כבר כעת בהפסד למשק של כ-32 מיליארד ₪ לשנה. כספים אלה אמורים להחזיר את ההשקעה באמצעות שילוב במשק, העלאת רמת ההשכלה וההסתמכות על שירותי רווחה ושירותים נוספים של המדינה. אנו דורשים לעצור את הקיצוצים הללו, שיהיו פגיעה קשה בחברה הערבית ובמדינה כולה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.