תנועת אומ"ץ דורשת מאורלי וילנאי לא לקרוא למפלגתה החדשה בשם זה

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

תנועת אומ"ץ נאבקת בשחיתות ציבורית ופועלת למען צדק חברתי למעלה מ-15 שנים בתנועה הוותיקה חוששים כי הקמת מפלגה בעלת שם זהה תטעה את הציבור יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "אנחנו כבר נשאלים האם פנינו לפוליטיקה. נגרם לנו נזק חמור"

אומ"ץ היא תנועה א-פוליטית בעלת חשיבות רבה במיוחד למרקם החיים בישראל. התנועה, אשר פועלת על בסיס התנדבותי, לוחמת למען מנהל תקין, צדק חברתי ומשפטי, וצברה מוניטין מרשים במהלך 15 שנות פעילותה. כעת עלול שמה הטוב של התנועה להיפגע, וזאת עקב הקמת מפלגה בעלת שם זהה – ע"י העיתונאית אורלי וילנאי וקבוצת אנשים נוספים ובהם אלונה אלמן, ד"ר אמיר שחר ולימור פרירא.

יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, מבהיר כי אין לו כל התנגדות לעצם ניסיון הכניסה של וילנאי לפוליטיקה, והוא אף מאחל לה בהצלחה. יחד עם זאת הוא מתריע מפני הטעיית הציבור עקב השימוש בשם "אומץ" שכבר מזוהה עם התנועה שבראשותו. בהקשר זה חשוב לציין שתנועת אומ"ץ מופיעה באינספור כתבות בכלי התקשורת השונים ואף זכתה לאזכורים רבים בפסקי דין של בית המשפט העליון. התנועה היא זו שחשפה בשעתו את פרשת הצוללות ואת העובדה שדירת פאר במנהטן אשר שייכת למדינת ישראל הייתה רשומה על שמו של בנימין נתניהו. דוגמאות נוספות להצלחות הן מעורבות אומ"ץ ברפורמה מקיפה בהליכי קביעת הארנונה ברחבי הארץ ובמאבק למען נכי צה"ל.

"השימוש בשם אומץ גורם להטעיית הציבור, שכן תנועתנו מוכרת כתנועה שאינה פוליטית כלל וכלל", פירט פליצ'ה פלד את הסיבות לתרעומת. "כבר קיבלנו פניות התוהות האם הפכנו לתנועה פוליטית".

לפיכך פנו פלד ויו"ר המועצה הציבורית שליד התנועה, עו"ד יצחק מינא, אל אורלי וילנאי וחבריה בדרישה כי יימנעו מלקרוא למפלגתם בשם 'אומץ': "השימוש של המפלגה החדשה בשם זה פוגע ויפגע בזכויות תנועת אומ"ץ, ואף יגרום נזק בלתי הפיך למוניטין שצברה".

בתנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי וילנאי תימנע מיצירת מצג שווא, וכי לא יהיה צורך בהליכים משפטיים על-מנת להבטיח את זכויותיה של התנועה על-פי חוק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.