תלמידי רעות לאמנויות יצללו במנהרת הזמן ליוון העתיקהשבוע לימודים מיוחד, בשיתוף אוניברסיטת חיפה, יביא את תלמידי חטיבת הביניים רעות לחשיפה למקורות התרבות המערבית

קרדיט צילום :חט"ב רעות לאמנויות
קרדיט צילום :חט"ב רעות לאמנויות

תכנית ייחודית שנבנתה בחטיבת הביניים "רעות לאמנויות", בשיתוף מרכז הפיס ואוניברסיטת חיפה לנוער שוחר סביבה תרבות ומדע, מביאה את עושרה התרבותי של יוון העתיקה אל תוך מערכת הלימודים. במהלך שבוע שלם, משתתפים תלמידי חטיבת הביניים בסדנאות בבית הספר.

הסדנאות המועברות על ידי הצוות החינוכי של בית הספר וחוקרים וחוקרות מאוניברסיטת חיפה, עוסקות בחיבור בין העבר להווה, תוך חשיפה לעושרה התרבותי של יוון העתיקה.

שבוע הלימודים הייחודי מתקיים תחת הכותרת "רעות היוונית שלי". במהלכו משתתפים התלמידים בסדרת ניסויים של חוקי ארכימדס, אריסטו ופיתגורס, ישתתפו במשחקים אולימפיים, דיבייט סוקראטי, ריקודים יווניים, פעילות אמנותית בפיסול, ציור, תיאטרון הטרגדיה היוונית, מוזיקה ומחול. שבוע זה הפך למסורת בבית הספר אשר מביאה את התלמידים מידי שנה לחוות עולמות שונים- בשנה שעברה התקיים שבוע לימודים בהשראת הספר "עליסה בארץ הפלאות".

בין השיעורים השונים יושם דגש על ערכי בית הספר בהשראת יוון העתיקה. כך למשל, נושא הזהות האישית יבחן דרך הציווי של סוקרטס "דע את עצמך", נושא ניהול הזמן יבחן דרך ריצת המרתון של פידיפידס כמשל, שיח על המצפן הפנימי יתקיים דרך שבועת היפוקרטס ותפיסת האתיקה על פי אריסטו, ונושא קבלת החלטות יידון באמצעות משל המערה של אפלטון וגישתו להטלת ספק.

ממינהל החינוך נמסר: "מסורת "רעות בין עולמות" היא מיזם מקורי המבטא בצורה ייחודית את ערכי בית הספר ואת היכולת לחשיבה יצירתית המבטאת חדשנות חינוכית. שיתופי הפעולה בין בתי הספר העירוניים לבין מוסדות האקדמיה מבורכים ובאים לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים, מדעיים, הומניים ואחרים".

קלאודיה הראל, מנהלת אוניברסיטת חיפה לנוער: "אנו גאים להיות בית אקדמי לתלמידי ותלמידות העיר חיפה שמצמיח בשיתוף פעולה עם הגורמים שאמונים על חינוך ילידנו בוגרים בעלי יכולת חשיבה ביקורתית והבנה מעמיקה לסוגיות חשובות בעולם בו אנו חיים. מדובר בתוכנית ייחודית אך לא היחידה, היא אחת מני רבות שאנו מקיימות עם מוסדות חינוך בעיר חיפה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.