ראש עיריית חיפה בפנייה לשרי האוצר והפנים: "אנא אשרו הקלות בארנונה לעסקים קטנים ובינוניים ולמחזיקי דירות מגורים

במכתבה לשרים מציינת קליש רותם, כי "בעת הזו אין לעמוד על גביית ארנונה מלאה ויש לאשר הפחתה משמעותית בתשלומי הארנונה לכלל העסקים הקטנים והבינוניים", ובנוסף להם גם למחזיקי דירות מגורים, "אשר רבים מהם גויסו לשירות מילואים או שהינם עובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת עקב צמצום פעילות העסקים"

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, פנתה הבוקר (חמישי) במכתב לשר האוצר, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולשר הפנים, ח"כ משה ארבל, בבקשה דחופה לאישור הקלות בתשלומי הארנונה לכלל העסקים הקטנים והבינוניים וכן למחזיקי דירות מגורים, בעקבות פריצת מלחמת "חרבות ברזל".

בפנייתה לשרים מציינת רה"ע, כי המציאות הקשה שכפתה המלחמה על המשק הישראלי, "מחייבת אותנו להתגייס ולעשות כל שבידנו, כדי להקל על התושבים ולסייע בידם לצלוח את המצב החריג והקיצוני, המקשה קושי ממשי בקיום שגרת העסקים, שמרביתם חוו ירידה חדה בהיקף פעילותם ויש אף שפעילותם הושבתה כליל. "במצב חירום זה", מוסיפה ראש העיר, "עמידה על גביית ארנונה מלאה מעסקים, שחלקם הגדול מושבת כאמור או בתפקוד חלקי מאוד, מעוררת קושי משמעותי ומחייבת היערכות נדרשת של משרדכם ושל כלל הרשויות המקומיות".

בהמשך מכתבה מציינת קליש רותם, כי המענה היחיד שניתן עד עתה, אשר במסגרתו מוענקת דחייה של 30 ימים של תשלומי הארנונה לעסקים ולנמנים על אוכלוסיות החיילים, משרתי המילואים וכדומה, אינו מספיק, וכי יש לאשר הפחתה משמעותית בתשלומי הארנונה לכלל העסקים הקטנים והבינוניים. דבר זה ניתן יהיה לבצע, מסבירה ראש העיר, באמצעות מנגנון ההנחות בארנונה שאושרו בתקופת הקורונה ונוהלו תוך הסתייעות בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, או באמצעות הוראת שעה שתאפשר הרחבת סמכותן של הרשויות המקומיות למתן הנחות.

כמו כן, מציינת ראש העיר במכתבה, כי מלבד בעלי העסקים, יש לפעול להסדרה המאפשרת סיוע גם למחזיקי דירות המגורים, שכן "במציאות בה מאות אלפי ישראלים נשאבים לתוך המשבר הכלכלי המתהווה, חייב להימצא המענה ההולם והמתאים וחייבת להתאשר הקלה ודחייה גם לתשלומי הארנונה למגורים, ולו באמצעות הסמכת הרשויות לאשר את דחיית תשלומי הארנונה גם למגורים".

לסיום, פונה קליש רותם לשרים בבקשה, כי יראו בה שותפה מלאה לכל מהלך שיבקשו ליזום לשם הקלה על ציבור העסקים והמגורים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.