לזכר שבעת הנופלים בתקרית חמה

תושבים מעמק הירדן יזמו הקמת אנדרטה לזכר שבע נופלים שלא הונצחו על ידי אף גורם רשמי.

בתחילת אפריל 1951, יצאו 19 לוחמי שריון ממשטרת צמח לעבר אזור חמת גדר של היום, כשהם לבושים בבגדי משטרה ומלווים בקצין וסמל משטרה. על פי הסכמי הפסקת האש היה האזור הזה מפורז, ללא נוכחות צבאית סורית או ישראלית. כאשר התקרבו הלוחמים ואנשי המשטרה אל צומת אל חמה – נפתחה לעברם אש סורית שממנה נהרגו *שבעה לוחמים: שמעון בלס, שמחה כהן, יצחק ישראלי, קלמן סולוניקוב, מרדכי כהן, ניסים לעוב ושמעון כהן זכרם לברכה.

 
על פי אחת הגירסאות, בדרכם לשם הגיעה פקודה המורה להם לחזור – אלא שהפקודה מעולם לא הועברה אליהם. 
באופן שקשה להסבירו, אולי בגלל שהנקודה נכבשה לאחר אותו קרב ושוחררה רק במלחמת ששת הימים – הנופלים באותה תקרית לא הונצחו על ידי אף גורם רשמי. מי שלא הסכימה לקבל מציאות זו היא ד"ר אפרת קנטור מגשר.
ביוזמתו של גיל ברנר ממסד הוחלט ליצור אנדרטה במקום.  יובל לופן מגינוסר ביחד עם אסתי סחייק הרלב מפוריה ואחיעם לפשיץ מבית הלל יצרו פסל מרשים מסלע, המנציח את הנופלים; למשימת ההנצחה נרתם גם עדי ברונטמן מאפיקים ועל כל הפרוייקט החליטה המועצה האזורית עמק הירדן לפרוס את חסותה בעידודו של המנכ"ל דודו פרץ. 
השבוע השלימו אנשי אגף תפעול ושפ"ע של המועצה, בראשות רענן סרי, את השיפוץ של אזור האנדרטה. *את האחריות על ביצוע המלאכה לקח על עצמו מנחם ימיני* תוך שיתוף פעולה עם קב"ט המועצה אורי אפרת.
*גבורתם של הנופלים לא תישכח; הגלעד לזכרם ניבט אל כל העוברים בצומת.

צילום: מנחם ימיני , מועצה אזורית עמק הירדן


Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.