המשרד להגנת הסביבה אסר על שטראוס בעכו להפעיל את מערכת הקירור שדלפה

פוזיציה!
פוזיציה!

המשרד להגנת הסביבה אסר על מפעל גלידת שטראוס בעכו להפעיל את מערכת הקירור שדלפה ואינו מאשר את חזרתה לפעולה – עד להודעה חדשה.
בעקבות אירוע דליפת האמוניה אתמול המשרד להגנת הסביבה אסר באופן מיידי על מפעל גלידת שטראוס בעכו להפעיל את מערכת הקירור שדלפה, העושה שימוש באמוניה לצורך קירור. על המפעל לספק למשרד הסברים מדוע האמצעים שהיו אמורים להינקט על-ידיו ולהפחית את ריכוזי האמוניה לא פעלו, וכן לא מנעו את האירוע. המשרד אינו מאשר את חזרת המערכת לפעולה – עד להודעה חדשה.
כונני החירום של המשרד היו היום במפעל לאורך כל האירוע, ופיקחו על פעולות צוות החירום של המפעל לצד הכוחות. המשרד מתחקר את נסיבות ההתרחשות, ולפי תוצאות התחקיר ישקול את המשך פעולותיו.
יצוין, כי בעת חירום, רשות הכבאות היא הגורם האחראי והמוסמך לטיפול במשימות גילוי, זיהוי, ניטור והערכת סיכונים באירועי חומרים מסוכנים; המשטרה היא תמיד הכוח הפוקד ואחראית על ניהול אירוע; והנחיות המשרד להגנת הסביבה הן בגדר ייעוץ מקצועי לפי חוק החומרים המסוכנים. לאחר סיום האירוע, תפקידו של המשרד הוא מתן ייעוץ מקצועי להחזרת המצב באזור האירוע לקדמותו והנחיות לשיקום אזור האירוע. המשרד רואה את האירוע בחומרה ויעשה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.