המרכז הרפואי העמק מסכם את 2023: בצד הערכות ומוכנות לכל תרחיש לחימה בזירה הצפונית ממשיך המרכז הרפואי העמק לגדול ולהתפתח, להוביל רפואה מצויינת וחדשנית למען הצפון

חניון תת קרקעי ממוגן בו ניתן להכניס 50 עמדות טיפול. קרדיט: המרכז הרפואי העמק
חניון תת קרקעי ממוגן בו ניתן להכניס 50 עמדות טיפול. קרדיט: המרכז הרפואי העמק

המרכז הרפואי 'העמק' מקבוצת 'כללית' הוא עוגן של ביטחון בעבור תושבי הצפון. השנה האזרחית מסתיימת בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל", כאשר המרכז הרפואי העמק ערוך ומוכן לכל תרחיש של לחימה בזירה הצפונית של ישראל: בחודשיים האחרונים שדרג בית החולים באופן משמעותי את תשתיות החירום שלו. נפתח בית חולים חירום הממוקם בבניין 4 החדש הכולל כ100 עמדות טיפול ממוגנות, והוכשר מתחם ממוגן נוסף בחניון התת קרקעי של הבניין האונקולוגי "בית שולמית" ובו תוספת של 50 עמדות טיפול ממוגנות באופן מלא. נחנך מרכז ההפעלה בחירום בקומה -1 של הבניין החדש, תוספת לאתרים הממוגנים של בית החולים ובהם חדרי לידה ומיון יולדות ממוגנים, פגייה ומיון ממוגנים. צוות בית החולים המשיך לתרגל תרחישי חירום צפוניים, וימשיך להציל חיים גם בעת לחימה.

שנת 2023 מסתיימת במרכז הרפואי העמק עם כ- 5,000 לידות, מתוכן יותר מ100 זוגות תאומים ו4 שלישיות. כ400 פגים טופלו בפגיה. במערך חדרי הניתוח וההרדמה בוצעו יותר מ12,600 ניתוחים, מתוכם עשרות ניתוחים מתקדמים בוצעו באמצעות הרובוט הניתוחי המתקדם דה וינצ'י. 350,000 מטופלים ביקרו במרפאות החוץ, מעל 110,000 מטופלים פנו למחלקה לרפואה דחופה למבוגרים וכ28,000 ילדים ובני נוער פנו לקבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה בילדים. למעלה מ2,200 צנתורים בוצעו השנה במערך הצנתורים. במערך המרפאות והמכונים הגדולים שלנו טופלו השנה מעל 350,000 מטופלים, ובמעבדות שלנו בוצעו כ14 מיליון בדיקות מעבדה. במערך הדימות של המרכז הרפואי העמק בוצעו יותר מ200,000 בדיקות הדמיה, מתוכן כ8,000 בדיקות MRI ו3,000 בדיקות PET\CT במכשיר החדשני שנחנך השנה במרכז הרפואי העמק. במכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות של הכבד טופלו כ16,000 מטופלים. כמות הביקורים במכון ההמטולוגי עמדה על לא פחות מ10,000 ביקורים ובמכון האונקולוגי כ20,000 ביקורים.

מציאות חדשה של רפואה בצפון: במסגרת הקמת המרכז האונקולוגי 'בית שולמית' שצפוי להיפתח השנה, הגיעו למרכז הרפואי מכשירי הקרינה המתקדמים לטיפול בחולי הסרטן. מדובר בשני מכשירים לטיפולי רדיותרפיה מהסוג המתקדם ביותר בעולם. מטרתם לאפשר את כל סוגי הטיפולים הקיימים ברדיותרפיה בצורה מדויקת ויעילה, ועם פחות תופעות לוואי. במקביל נמשכת בנייתו של מתחם חדרי ניתוח והתאוששות חדשים בבניין 4 החדש והם ייחנכו השנה, ובהמשך יועברו לבניין זה גם הפגייה והיחידות לטיפול נמרץ ילדים ומבוגרים.

שיקום פצועי מלחמה: בשנה החולפת נחנך אגף הלנברג לשיקום והוא כולל מחלקת אשפוז גדולה וקומת מכוני שיקום ובה הבריכה הטיפולית והמכונים המתקדמים לריפוי בעיסוק ולפיזיותרפיה. אגף השיקום הוא מרכז מוביל של מצוינות לטובת מטופלי הצפון, ובחודשים האחרונים קולט פצועי מלחמה שזקוקים לשיקום.

לגוף ולנפש: בכל השטחים הציבוריים של המרכז הרפואי העמק נשתלו השנה גינות הנוי והוספנו פינות ישיבה נעימות למען שהות נעימה יותר של המטופלים ומבקריהם.

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הוקם במרכז הרפואי העמק מיצג עם תמונות החטופים שמתעדכן כל העת, והונף דגל ישראל ענקי שניתן לראותו מהכביש הראשי עם הכיתוב 'חזקים יחד'. בתקווה ששנת 2024 תביא בשורה של שקט וביטחון לישראל, בתפילה להשבתם של כל חטופינו ולשלומם של חיילי צבא ההגנה לישראל וכל אנשי כוחות הביטחון וההצלה. אנחנו חזקים יחד, ויחד ננצח!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.