מעודדים הנקה בכרמל

תחת הסיסמה "משפחה תומכת הנקה" נערך שבוע עידוד הנקה במרכז הרפואי כרמל כחלק משבוע ההנקה הבינלאומי החל  בישראל  

 

שבוע עידוד ההנקה בכרמל היה מלא בתכנים מרתקים ובפעילויות  מיוחדות ליולדות ולמשפחה המורחבת.

" חשוב לנו לשתף את בן הזוג ואת כל המשפחה התומכת כדי שכולם יהיו שותפים לתהליך יתמכו ביולדת ויאפשרו לה להניק בקלות ולהעניק לתינוק החדש את הטוב ביותר"  מסבירה האחות שושי קליין מנהלת סיעוד חטיבת טיפולים נמרצים ומערך האימהות.  

פעילות עידוד ההנקה בכרמל כללה הפנינג צבעוני והפעלות בכל המחלקות מערך הנשים, החל ממחלקת יולדות, התינוקייה הפגייה וחדרי הלידה. המחלקות קושטו בבלונים ובכרזות עם טיפים על חשיבות ההנקה, ילדי היולדות הוזמנו לצייר ולעשות עבודות יצירה אותם הם תלו ברחבי מחלקת היולדות, והיולדות ובני זוגם הוזמנו להרצאות מעניינות בכל תחומי הטיפול בתינוק והנקה מוצלחת. יועצת ההנקה של המחלקה מרינה פולין הרצתה ליולדות על הנקה מיניות וזוגיות מוצלחת. העוס"ית מיכל גרליץ העבירה סדנה על אתגרים בקשר הזוגי לאחר הלידה, הגב' ריטה רוגינסקי הרצתה על אמא מניקה ואבא מעניק. הגב' מעיין פגות הרצתה על העצמת בן ובת הזוג בהנקה. הגב' לודמילה רום דיברה על מיתוסים בהנקה. כמו כן נהנו היולדות בכרמל מעוד שורה ארוכה של סדנאות והרצאות ופעילויות מידי יום שהעבירו מומחי ההנקה והמומחים של כרמל לטובת היולדות ובני המשפחה.

פרופ' עופר לביא מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל מעדכן כי לרגל שבוע עידוד הנקה המצוין השנה פרסמה ה"כללית" תוצאות סקר שבחן עמדות בנושא הנקה בקרב נשים לפני ואחרי לידה. הסקר נערך באמצעות מכון "מדגם" וכלל 1,551 אימהות לתינוקות עד גיל שנה, לקוחות כללית. 

מנתוני הסקר עולה כי 86% מהנשים דיווחו לפני הלידה כי הן תכננו להניק. בפועל עולה כי 84% מהיולדות הניקו או שילבו הנקה עם הזנה באמצעות תחליף חלב-אם כשחזרו הביתה וכ- 57% מהיולדות אשר הניקו, הניקו הנקה בלעדית.

73% מהנשים הפסיקו להניק במהלך חופשת הלידה. בקרב מי שחזרה לעבוד, למעלה ממחצית המשיכו הזנה בהנקה או באמצעות חלב-אם שאוב. רוב הנשים שממשיכות בהזנה באמצעות חלב-אם לאחר החזרה לעבודה מעידות כי במקומות העבודה קיימים תנאים הולמים לשאיבה והבנה מצד הסביבה.

מנהלת הסיעוד בכרמל אהובה טל ציינה כי "שבוע עידוד הנקה שקיימנו בכרמל נועד לעורר מודעות ציבורית לחשיבותה של ההנקה ושל יצירת סביבה תומכת בהנקה בכל מקום ובכל זמן. נתוני הסקר של הכללית מלמדים אותנו כי יולדות מכירות בחשיבות ויתרונות ההנקה עם זאת חשות שנדרשת יותר התאמה סביבתית להנקה. השנה שבוע עידוד הנקה הינו בסימן סימן "סביבה תומכת" בדגש על תפקידם ותרומתם של הסובבים, בני המשפחה ובני/בנות זוג ליצירת סביבה מתאימה התומכת בהנקה" . ורד כהן מנהלת הסיעוד במחלקת יולדות מעדכנת כי השנה צפויים כ 4000 לידות בכרמל מספר שרק ממשיך לעלות ומראה את האמון הרב שיולדות מכל רחבי חיפה והצפון מעניקות למערך הנשים ולמחלקת היולדות של כרמל

"אנחנו כאן כדי להעניק טיפול אישי ומסור לכל יולדת ויולדת. אנו ממליצים ליולדות על הנקה ומאפשרות למי שרוצות סביבת ביות מלא או כל צורה שהן תבחרנה כדי להרגיש בנוחות ומרבית וליהנות יחד עם התינוק החדש", אומרת ורד כהן.

בצילום – יולדת בהדרכת הנקה עם יועצת ההנקה מרינה פולין ד"ר ראובן קידר ושושי קליין

                פעילות צוות המחלקה בשבוע ההנקה – צילומים אלי דדון

 

 

 

נוירולוגיה חדשה בכרמל

ד"ר סיון בלוך מונתה כמנהלת החדשה של המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי כרמל. במסגרת תפקידה תהיה אחראית ד"ר בלוך על המחלקה המקיימת כ 1300 אשפוזים בשנה ועל מערך המרפאות והשירותים המקצועיים אותם מעניקה המחלקה הנוירולוגית של כרמל. השירותים כוללים מרפאה לטיפול בהפרעות תנועה, מרפאת עצב שריר, מרפאה לטיפול באפילפסיה, מומחים לכאב נוירולוגי, ויחידה נוירו אימונולוגית לטיפול בטרשת נפוצה, יחידה שנבחרה כמרכז מצוינות ארצי מוביל של הכללית .

מאז נולדה סיון בקיבוץ כנרת לפני 46 שנה היא מחוברת לאהבת הארץ ואהבת האדם.

בצה"ל היא שרתה במשרד הביטחון לאחר מכן למדה רוקחות בהדסה ירושלים ועבדה כרוקחת תוך כדי לימודי הרפואה. היא סיימה את לימודי הרפואה בטכניון ב 2002 והתמחתה בנוירולוגיה בביה"ח כרמל אצל פרופ' סילביה הוניגמן האגדתית ממנה למדה את חשיבות ההקשבה והחמלה לכל מטופל.

"אני מאמינה מאוד בעבודת צוות וחושבת שצריך להאיר בכל אחד את הצדדים החזקים שלו, אומרת ד"ר בלוך. בני אדם הם שונים וזה היופי כשכל אחד יכול לתרום את הדברים שהוא חזק בהם, כשהמטרה של כולנו היא לתת את הטיפול הטוב ביותר לחולה ולמשפחתו".

לאחר "התמחות על" בשבץ מוחי בביה"ח איכילוב בתל אביב חזרה ד"ר בלוך כרופאה בכירה לכרמל ובשנת 2013 הקימה את מרפאת הסטרוק  (שבץ מוחי) במרכז רפואי לין של הכללית.

מדובר במרפאה מקצועית וייחודית בצפון הרואה ומטפלת ב כ – 80 חולים בכל חודש מכל רחבי חיפה והצפון.

במרפאה בניהולה המקצועי  של ד"ר בלוך יושבים כל המומחים תחת קורת גג אחת ומעניקים טיפול ומעטפת מקצועית מלאה לחולים. במרפאה נמצאים מרפאה בעיסוק העושה אבחון קוגניטיבי ובדיקה תפקודית למטופלים, קלינאית תקשורת, דיאטנית, עובדים סוציאליים ומומחי פיזיותרפיה המקיפים את כל צרכי המטופל. "החיבור בית חולים קהילה עובד מצוין, מסבירה ד"ר בלוך. מיד עם שחרור חולה שעבר אירוע מוחי ממחלקת האשפוז שלנו בכרמל, הוא מקבל תכנית מסודרת הכוללת כבר תורים ומפגשים עם כל אנשי המקצוע במרפאה בלין כך שהוא לא צריך לדאוג בירוקרטית לכלום, את זה אנחנו מסדרים לו, והוא יכול להתעסק אך ורק בטיפול הרפואי ובהחלמה המהירה שלו. פרט למרפאה בלין פרוסה המחלקה הנוירולוגית של כרמל ומעניקה את שירותיה המקצועיים במרפאות ייעודיות גם במרכז רפואי זבולון שבקריות, במרפאות בעכו בנהריה וגם בטבריה. " היתרון שלנו הוא בקשר הרציף המקצועי בין כל המומחים שלנו אומרת ד"ר בלוך אנחנו משמשים ככתובת המקצועית לכל השאלות במרחב בתחום הנוירולוגיה".

עוד מעדכנת ד"ר בלוך כי בכל ישיבת בוקר במחלקה שותפים לישיבה כל הצוותים הפארה רפואיים וכמובן צוותי הסיעוד בניהולה המצוין של האחות הראשית אילנה אליהו. יחד כולנו דנים בכל מטופל ומאושפז מעלים רעיונות ודואגים להעברת כל המידע הרפואי בצורה מסודרת בין כל הגורמים".

את הבוקר שלה מתחילה ד"ר בלוך בכמה ברכות שחיה מרעננות בברכת הטכניון ולאחר שעות העבודה תמצאו אותה משחקת כדורגל עם הבנים שלה או באיזה טיול בטבע הירוק.

"כרמל בשבילי זה בית בו גדלתי, מסכמת ד"ר בלוך, היתה לי הזכות לגדול אצל פרופ' הוניגמן שהיתה לי מנטורית ודמות מרכזית בעיצוב האישיות שלי כרופאה כשהמוטו הוא קודם כל לכבד אדם כאדם תוך חמלה. זה מה שהיא השרישה בכולנו ואני מודה לה על כך".

ד"ר סיון בלוך בת 46 נשואה לבועז פסיכיאטר בביה"ח העמק ואימא גאה ל 4 ילדים יעל יואב יהונתן ויאיר הקטן שעולה השנה לכיתה א'.

צילומים – ד"ר סיון בלוך המנהלת החדשה של המחלקה הנוירולוגית

צילום – אלי דדון

Virus-free. www.avg.com


Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.