שיא הטכנולוגיה ב CT לטובת תושבי הצפון

בית החולים כרמל הצטייד החודש בשיא טכנולוגיית ה -CT בעולם. מכשיר ה-CT החדיש מדגם " FORCE " של חברת סימנס בשווי של כ- 8 מיליון ₪ נחנך החודש בבית החולים. "נמשיך להשקיע בציוד רפואי חדיש ובטכנולוגיה מתקדמת לקידום בית החולים ולטובת המטופלים שלנו", אומר מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג.
בצילום – פרופ' פלד, מתי שנפ והרנטגנאי אוסמה עם הסיטי החדש של כרמל
קרדיט – צילומים אלי דדון

המילה האחרונה בעולם בתחום הדימות והטכנולוגיה נכנסה החודש לבית החולים כרמל.

מכשיר הסיטי מדגם "FORCE" של חברת סימנס העולמית הוצב במכון הדימות של בית החולים והוא מחזק משמעותית את מערך הדימות של כרמל.

פרופ' נתן פלד מנהל מכון הדימות של כרמל המשמש גם כיו"ר המועצה הלאומית לדימות מעדכן כי לסורק החדש שהוצב בכרמל יש  יכולת סריקה פנומנלית של עד 74 ס"מ שטח גוף בשנייה אחת. " כלומר סריקה של החזה והבטן תארך פחות משניה. וסריקת הלב לדוגמא תארך שליש שנייה," מסביר פרופ' פלד. מהירות זו מושגת בזכות טכנולגיה המשתמשת בשני מקורות קרינה בו זמנית מה שמקצר את זמן הסריקה וזמן החשיפה לקרינה באופן דרמטי.

מתי שנפ הרנטגנאי הראשי של כרמל מציין כי לסורק החדש יכולת לייצר תמונה במנת קרינה הנמוכה ביותר הקיימת בהשוואה לסורקים מקבילים ברמתו.

לסורק יכולת סריקה בשתי אנרגיות שונות מה שמאפשר הפרדה יעילה בין מרכיבי רקמה בצפיפות קרובה. דבר המאפשר יכולות מתקדמות של אפיון רקמה ומפות של זרימת דם באיברי גוף שונים. סורק זה הוא המשוכלל ביותר של חברת סימנס ובזכות תכונותיו המיוחדות נחשב לסורק הפרימיום המבוקש ביותר בעולם", אומר שנפ.

בית החולים כרמל נחשב מאז ומתמיד למוביל בטכנולגיית הקצה בתחום בסיטי. לאורך עשרות שנים הוצבו בכרמל מכשירי הסיטי הטובים בעולם וגם רופאי המחלקה נחשבים מהטובים והמנוסים בתחום הדימות בישראל. למחלקת הדימות בכרמל עולים לרגל מומחים וחוקרים מכל רחבי העולם כדי ללמוד ולהכיר מקרוב את החידושים האחרונים בתחום הדימות והסיטי.

בבית החולים כרמל מתבצעות כ 35,000 בדיקות סיטי בשנה. מדובר בכמות בדיקות גדולה ומשמעותית יחסית לגודלו של בית החולים. בית החולים מעמיד את טכנולוגיית הסיטי הגבוה בעולם לטובת מטופלי הכללית בבית החולים והקהילה, ולטובת כלל המאושפזים.

במכון הסיטי של כרמל מוצבים כיום שני סורקי סיטי כלליים הראשון מתוצרת פיליפס 256 פרוסות, השני החדש מתוצרת סימנס ונחשב לאחד משני הסורקים הטובים בעולם.

בנוסף קיים במכון סורק ייעודי, ראשון מסוגו בעולם המיועד לבדיקות לב וכלי דם בלבד. הסורק מתוצרת ארינטה, ומיוצר בקיסריה.

סורק זה הוא כרגע הראשון בשירותי בריאות כללית והשני בכלל בתי החולים בארץ.

פרופ' נתי פלד מנהל מכון הדימות מוסיף ואומר: " מדובר בסורק המתקדם מסוגו בעולם.

הסורק יעיל מאוד בשימוש בילדים שאינם יכולים לשתף פעולה ומבטל את הצורך בהרדמה במרבית המקרים. הסורק החדשני מאוד נוח לשימוש בחולים ומבוגרים מורכבים וכאלה המתקשים לשתף פעולה וזאת בזכות מהירות הסריקה יוצאת הדופן שלו ובזכות יכולתו להוריד את רמת הקרינה למינימום.

לסורק יש יכולות סריקה באנרגיות שונות מה שמאפשר אפיון של רקמות, הבדלה בין סידן לחומר ניגוד ועוד. תכונות הסורק מאפשרות דיוק רב ויכולת זיהוי של ממצאים מאוד קטנים כמו גידולים סרטניים או תסחיפים ריאתיים קטנים.

הסורק מאפשר את כל מגוון הבדיקות המוכרות בסיטי כולל בדיקות זרימת דם למוח בזמן אירוע מוחי, בדיקות להדגמת עורקי הלב, החזה, הבטן והגפיים. כל זאת בסביבת חדר מיון ובמהירות המאפשרת להתמודד עם חולים מאד קשים ומורכבים וזאת מבלי להתפשר על איכות הבדיקה ".

ד"ר אבי גולדברג מנהל כרמל מסכם ואומר.

" אנו בכרמל שוקדים להעמיד לטובת המטופלים שלנו את טכנולוגיות העילית הטובות בעולם כדי להעניק את איכות הטיפול הרפואי הטובה ביותר.

בית החולים כרמל ומחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית התברכו בסורק חדשני מהטובים ביותר הקיימים בשוק הרפואי  המשדרג באופן מאד משמעותי את היכולת שלנו לתת שירות סיטי איכותי, מהיר ובמינימום קרינה אפשרי.

בית החולים כרמל ימשיך לדאוג לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולספק למטופליו את הרפואה הטובה ביותר, בעזרת הכלים הטכנולוגים הטובים ביותר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.