רובוט הקנאביס הישראלי סיים קציר ראשון: היבול 120 גרם תפרחת יבשה ב- 3 חודשים

רובוט הקנאביס Seedo שפותח בישראל, סיים את קציר הקנאביס הראשון. הרובוט מגדל שיחי קנאביס בבתים פרטיים, באופן אוטונומי ללא צורך בהתערבות אנושית בתהליך הגידול. לפני כשלושה חודשים חולק משלוח הרובוטים הראשון, כעת בתום התקופה מגדלים קוצרים את מחזור הגידול הראשון שהגיע להיקפים של 100-120 גרם של תפרחת יבשה.
פוזיציה!
פוזיציה!

לדברי בריאן, מגדל קנאביס לשימוש פרטי מלוס אנג'לס (מתראיין בוידיאו המצורף): "אני צרכן קנאביס ותיק, במשך שנים עניין אותי מה יש במה שאני צורך, האם הקנאביס מכיל כימיקלים שאינני יודע עליהם שנוספו לו בתהליך הגידול. אפילו גידלתי קנאביס בעצמי מספר פעמים, אבל זו תמיד טרחה. תוקפים את הצמח מזיקים והוא בקושי מצמיח פרחים. בעזרת הטכנולוגיה של סידו אני מקבל בדיוק מה שאני רוצה, צמחים טריים ונקיים מהדברה."

תא הגידול הרובוטי של סידו נראה כמקרר משרדי קטן, המגדל מניח בתוכו זרע מסוג הקנאביס האהוב אותו הוא רוצה לגדל. הגידול נעשה בתוך תא אטום החסום בפני מזיקים ומחלות, ולכן גם נקי מחומרי הדברה. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצרכי הצמח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה וקובע מינון מדויק של דישון, השקיה וטמפרטורות.

טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. המגדל יכול לצפות מרחוק בתהליכי הגידול באמצעות וידיאו ומקבל נתונים על ההתקדמות.

חברת סידו נסחרת בארה"ב בסימול SEDO. לאחרונה הצטרפו אליה כמשקיעים וחברי דירקטוריון דניאל בירנבאום, יו"ר סודהסטרים, עו"ד פנינת ינאי וד"ר ג'ינדאיי פרייזר, ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.