מפגש סיעוד בצל הקורונה

צוות הנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי קיים מפגש מקצועי במגבלות הקורונה

מנהלות הסיעוד של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי עברו בחודשים האחרונים תקופה מאתגרת ורבת משימות, בעת שהיו אחראיות בו זמנית על טיפול בחולי הקורונה והמבודדים, יחד עם המשך התפעול המלא של מרפאות כללית והתאמת השירות עבור מטופלים שנבצר מהם להגיע למרפאות. כדי להפיק לקחים לקראת המשך המאבק, יחד עם פסק זמן וגיבוש חברתי, החליטה רות ברוך– מנהלת הסיעוד של כללית במחוז- לכנסן למפגש ששילב פעילות מהנה עם תכנים מקצועיים והכל תוך הקפדה על כללי התו הסגול, בחצר ביתה של אחות המתגוררת במושב כפר ברוך כשהכיבוד היה מעשה ידי המנהלות עצמן.

המפגש החל בפעילות מגבשת שהועברה על ידי מירי בלאופלד ואורלי צור מהנהלת הסיעוד במחוז וכללה משחקי חברה שהמחישו את ההבדל בין עבודה פרטנית לעבודת צוות. בעזרת משחקי בלון חוו המשתתפות את הקושי בביצוע משימה ללא תכנון מוקדם והמשימה להחזיק בו בזמן מספר בלונים דימתה קושי בבצוע מספר רב של מטלות.

בהמשך, רות ברוך סיכמה את פעילות הסיעוד בתקופת הקורונה והציגה אתגרים שעל הפרק תוך שהודתה לצוותי הסיעוד במחוז על מסירותם ותפקודם.

להעשרת הנפש, הרצתה אורלי צור בנושא: "כיצד פותחים מרפאה בעולם שלישי – אתיופיה", לאור נסיונה כמי שבעבר הקימה פעמיים מטעם משרד הבריאות מרפאות בגונדר שבאוגנדה. חברותיה לצוות היו מרותקות להיחשף לזווית שונה באשר לתפקידה של האחות בתנאי עולם שלישי ולהכיר לעומק את חשיבות ההנגשה התרבותית.

לאחר מכן, התפצלו המנהלות לקבוצות עבודה שכל אחת עסקה בהיבט אחר של אתגרי הסיעוד, כגון: מיצוי פוטנציאל מקצועי, ממשקי עבודה, חדשנות ושמירה על סטנדרטיזציה בטיפול.

בחלקו השני של המפגש נערך אירוע פרידה מהאחות הוותיקה ניבה חנני לאחר 38 שנות עבודה בכללית.

חלק מהפעילות החברתית כללה הצגת פרט לא ידוע של כל אחת מהמשתתפות על עצמה ולמשתתפות הסתבר כי גם לאחר שנות עבודה משותפות רבות, הצליחו חברותיהן להפתיען  וכי הן ברוכות כישרונות ותחביבים. כך גילו כי יש ביניהן מי שדוברת סינית, נהגת אמבולנס, מומחית לאפילציה או קוראת בקלפים ואפילו אחות החולמת להיות נהגת משאית "כשתהייה גדולה".

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.