תלמידים חונכים תלמידים

מיזם החונכות עירוני ה' חיפה

עשרות תלמידי החטיבה העליונה בבית ספר עירוני ה', משתתפים במיזם ייחודי במסגרתו הם לומדים, משחקים ותומכים רגשית בתלמידי בית הספר היסודי נופים

56 תלמידי החטיבה העליונה בעירוני ה', מרביתם משכבת י', התנדבו למיזם החונכות המתקיים במסגרת תכנית המעורבות של בית הספר. כל אחד ואחת מתלמידי החטיבה העליונה אשר משתתפים בפרויקט נפגשים אחת לשבוע בזום עם תלמיד או תלמידה מכיתה ב' עד ו' ומלווים אותם לאורך השנה.

במהלך המפגשים השבועיים נוצרו קשרים הדוקים בין התלמידים הצעירים לחבריהם הבוגרים המסייעים להם בלימודים ומעניקים להם תמיכה רגשית וחברתית.

בערב הוקרה שהתקיים לאחרונה בזום לחונכים, לחניכיהם ולהורי החניכים העלו רבים מהתלמידים והוריהם לקשרים אלו משמעות רבה במיוחד בשנת הקורונה, בה ילדים רבים חשים בדידות עקב הלמידה בזום והריחוק החברתי.

בערב אותו יזמו סגנית מנהלת ביה"ס נופים רחל ברגר, ורכזת המעורבות החברתית בתיכון עירוני ה' קרן מנור גרימברג, השתתפו גם מנהלת בי"ס נופים אסתי גרינבוך ומנהלת החטיבה העליונה בעירוני ה' רחל לוטבק.

תלמידי בי"ס נופים והוריהם עמדו על חשיבות המיזם בעיקר השנה, בה ילדים רבים חשו בדידות ועקב הלמידה בזום והריחוק החברתי. עוד שיתפו הילדים והוריהם בתחושת ההתרגשות בה הם ממתינים למפגשים.

הצלחת המיזם, אמרו ההורים נובעת מהמחויבות וההתמדה של התלמידים החונכים ומהשיבוץ המוצלח והמעקב הקשוב והיומיומי בבית ספר נופים ובתיכון עירוני ה' לאורך הדרך.

איתמר, תלמיד עירוני ה', ששימש כחונך סיפר על הקשר המיוחד שנוצר בינו לבין התלמיד אותו הוא חונך ואמר: "אנחנו מדברים על הרבה מאוד נושאים. אני מרגיש שאני תורם לו אבל גם מקבל הרבה מאוד מהקשר הזה ושמח שיצא לי לקחת חלק בפרויקט חשוב כל כך."

רחל לוטבק, מנהלת החטיבה העליונה בעירוני ה': "הקשר בין שני בתי הספר עמוק ומניב מיזמים מבורכים. מרגש לשמוע את התלמידים והוריהם, אשר מספרים על קשר חשוב שסייע לכל כך הרבה ילדים בשנה מאתגרת זו. יישר כוח לכל השותפים במיזם בבית ספר נופים ובתיכון עירוני ה".

אם לאחת הבנות אמרה במפגש: "בתקופה של ריחוק חברתי ולמידה מרחוק, רקמה הבת שלי קשר מיוחד עם החונכת שלה הבנוי על מחויבות, למידה וחברות. כשאני רואה את ההתרגשות בה ממתינה הבת שלי מדי שבוע לשיעורים על מנת להבין את עומק וחשיבות הקשר שנוצר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.