רב הקהילה היהודית במולדובה ביקר בנוף הגליל

הרב פנחס זלצמן התארח בלשכתו של ראש העיר רונן פלוט

הרב פנחס זלצמן התארח בלשכתו של ראש העיר רונן פלוט וסיפר שעקב  רוחות המלחמה המנשבות מרוסיה, פינה השבוע ספרי תורה מבתי הכנסת באזור הקרוב לסכנת הלחימה במולדובה והעבירם למקום מבטחים ברומניה


הרב פנחס זלצמן, המכהן מזה כעשר שנים בתפקיד רבה הראשי של הקהילה היהודית במולדובה, סיפר בביקורו בארץ ובנוף הגליל על המצב הביטחוני השורר בארצו על רקע איום הלחימה בחזית הרוסית והאוקראינית. במפגש עם ראש העיר, רונן פלוט, הרב סיפר כי הקהילה היהודית נערכת לכל תרחיש וכבר מצטיידת במוצרי מזון כשרים לפסח. "נאלצנו לפנות ספרי תורה מבתי כנסת באזורים הקרובים לסכנת הלחימה, אבל בסך הכול מתנהלת שגרת חיים רגילה", אמר הרב.

הקהילה היהודית במולדובה נחשבת לחזקה, מרבית תפקידי המפתח הבכירים בצמרת המדינה מאוישים על ידי יהודים. הרב זלצמן סיפר כי הוא מרבה לבקר בארץ והגיע לנוף הגליל על מנת לראות מקרוב את העשייה בעיר לאחר ששמע עליה רבות. "החלטתי להגיע ולבקר אישית את ראש העיר על מנת להביע את הערכתו על הפעילות המיוחדת שלו לאכלוס וקליטת הקהילה הדתית והחרדית. כשהגעתי לעיר גיליתי שכל מה שסופר לי עליה נכון. יש כאן אוכלוסייה איכותית, אוויר נקי, איכות חיים, חינוך מצוין – כל מה שצריך בשביל לגדל ילדים ומשפחה". ראש העיר רונן פלוט, שעלה לארץ בצעירותו ממולדובה, הודה לרב על הביקור והזמין את אנשי הקהילה היהודית לבקר בנוף הגליל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.