פברואר יוצא מן הכלל

קרדיט: רונן אקרמן

עיריית חיפה בשיתוף החברה למתנ"סים והמחלקה לקהילה תקיים במהלך חודש פברואר סדרת אירועים שנועדו לקדם השתלבות, נגישות, היכרות ושותפות עם ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלות

גם השנה יוקדש חודש פברואר לקידום המודעות, השילוב, הנגישות וההיכרות עם ילדים, בוגרים ומבוגרים בעלי מוגבלות, החיים בקהילה שלנו.

“פברואר יוצא מן הכלל” הוא פרויקט ארצי, במהלכו יתקיימו פעילויות ומפגשים במטרה להפגיש, לחוות ולהכיר את ההתמודדות עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, נפשית וחברתית.
כמו כן, נועד הפרויקט לעודד התחשבות בצרכי אנשים עם מוגבלות ולהירתם לשילובם בפנאי ובתעסוקה.

הבחירה להפנות את הזרקור אל עבר אנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים דווקא בחודש פברואר, נעשתה לאור העובדה שהוא אכן חודש יוצא מן הכלל – זהו החודש היחידי בשנה שיש בו מספר ימים שונה משאר החודשים האחרים.

במהלך החודש יתקיימו במרכזים הקהילתיים בעיר מגוון אירועי תרבות חינמיים, תחת הסלוגן ״כולנו תושווים״, וביניהם: תערוכות, הרצאות, סדנאות, סרטים וימי עיון.

אחת ההרצאות היא של השחקן טל פרידמן "מה למדתי מהבת שלי?", במהלכה חושף פרידמן איך הילדה ה"לא מושלמת שלו" לימדה אותו מי הוא – הגיגי לב על קבלה, הכלה, קבלת האחר ושונות.

רה"ע עינת קליש רותם: ״עיריית חיפה משקיעה משאבים ומאמצים רבים על מנת להרחיב כל העת פרויקטים של הנגשה עבור אנשים עם מוגבלויות. אנו פועלים רבות להטמעת נושא הנגישות, על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות להתערות בקהילה המקומית, כך שישתתפו בפעילויות וייהנו יחד עם כל חברי הקהילה ובאותה מידה".

מנהלת אגף קהילה בעיריית חיפה, טלי גולדשטיין: ״בעיר שבה יש מקום לכולם, אנו רואים חשיבות רבה להעלאת המודעות לשונות. החובה שלנו היא לנפץ סטריאוטיפים ודעות קדומות שעדיין קיימות כלפי אנשים עם מוגבלות, ולהמשיך לעבוד כל העת על יצירת הנגשה ואפשרויות לשילוב ושוויון זכויות".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.