תנועת אומ"ץ דורשת להעיד בפני ועדת החקירה בנושא הצוללות. יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד: "המסמכים שלנו ישפכו אור על הפרשה"

פליצ'ה פלד ובני גנץ. עיבוד תמונה הללי אורגינל

ראשי התנועה פנו לשר הביטחון גנץ על-מנת שיסייע להם להציג מידע מהימן שנמצא ברשותם

לאחר למעלה מ-5 שנים שבהן מרחפים סימני שאלה משמעותיים סביב רכישת הצוללות וכלי השיט, החליטה השבוע סופסוף ממשלת ישראל על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא. תנועת אומ"ץ, שחשפה לראשונה את הפרשה, עוד ב-2016, פנתה לשר הביטחון בני גנץ בתביעה לקבל זימון להופיע בפני הוועדה, לכשתתחיל לפעול.

עו"ד יצחק מינא. יו"ר המועצה הציבורית של אומץ. צילום הללי אורגינל

במכתב שנשלח לשר, שיבחו אותו ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא – על הנחישות שהובילה להקמת הוועדה. פלד ומינא הזכירו לגנץ את מעורבותה של תנועת אומ"ץ בהצפת החשדות החמורים, ובקידום חקירתו במשטרה של תת אלוף אבריאל בר-יוסף – שהיה צפוי להתמנות לראש המל"ל וב-2021 הוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד בתיק 3000 ("פרשת הצוללות").

הדרישה להעיד בפני ועדת החקירה הממלכתית נובעת מהמידע שהגיע אל אומ"ץ. "ברשות התנועה קיימים מסמכים ראשוניים, בעלי מהימנות עליונה, שהיו החלק הראשוני בחשיפת הפרשה", כתבו פלד ומינא, "זאת נוסף על עוד מסמכים שנצטברו במהלך השנים. תנועת אומ"ץ סבורה כי יש במסמכים אלה כדי להשליך אור על הפרשה".

לנוכח החשש מביצוע עבירות פליליות באחד מקודשי הקודשים של מדינת ישראל, הרכש הצבאי, מתחייבת תנועת אומ"ץ, שעומדת בחזית המאבק בשחיתות השלטונית, להמשיך ולפעול באופן נחרץ בנושא זה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.